کعبی : امیدواریم دولت یک میلیون شغل را ایجاد کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : امیدواریم دولت سالیانه یک میلیون شغل را ایجاد کند که بتواندانبوه بیکاران را با توجه به ظرفیت داخلی و تولید ملی بر طرف کند.

عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در توضیح عملکرد اقتصادی دولت گفت: عملکرد دولت در بخش اقتصادی این بود که در زمان رکود توانست تورم را کنترل کند.

وی با اشاره به هدفمند بودن تحریم ها علیه ایران اظهار داشت: دولت در شرایطی که علیه ما تحریم های هدفمندی اجرا شده بود توانست با استفاده از مالیات ها و استفاده از نیروی جوان داخل کشور و ظرفیت های داخلی، کشور را اداره کند اما مشکلات سنگینی برای مردم به وجود آمد.

کعبی در ادامه تصریح کرد: افزایش مالیات و رکود دو مسئله متفاوت است و نمی توان در شرایطی که کشور در رکود است مالیات را افزایش داد.

وی با اشاره به این که امسال به نام اشتغال و تولید نامگذاری شده است گفت: امیدواریم دولت سالیانه یک میلیون شغل را ایجاد کند که بتواندانبوه بیکاران را با توجه به ظرفیت داخلی و تولید ملی بر طرف کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت توانست شرایط رفاه اجتماعی را بر مردم به وجود آورد اظهار داشت: در این زمینه شرایط برای دولت مهیا نبود که رفاه اقتصادی را برای مردم ایجاد کند اما امیدواریم در این دوره مشکلات بانکی، قاچاق و بحران های دیگری که در کشور وجود دارد حل شود و دولت در این زمینه گام بردارد.

کد خبر: 823712

وب گردی

وب گردی