رشد 118 واحدی شاخص کل بورس/نقش پررنگ خودرویی ها در رشد بازار سرمایه

در بازار امروز شاخص کل با رشد 118 واحدی همراه بود و در نهایت به رقم ۸۱ هزار و ۳۸۴ واحدی رسید .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در بازار امروز شاخص کل با رشد 118 واحدی همراه بود و در نهایت به رقم ۸۱ هزار و ۳۸۴ واحدی رسید و همچنین شاخص کل (هم وزن) با 7.6 واحد کاهش به 17 هزار و 810 واحد رسید.

لازم به ذکر است، شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹۱ واحد رشد به رقم ۸۹ هزار و ۸۱۱ واحد رسید و شاخص بازار اول ۱۰۱ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۶ واحد افزایش داشتند.

در معاملات امروز، قیمت اکثر سهم‌ها در گروه خودرو پس از چند روز روند افزایشی را در پیش گرفت، و روند قیمت ها در نماد ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد و آهنگری تراکتورسازی ایران افزایش داشت.

گسترش نفت و گاز پارسیان با 54 واحد، پارس خودرو 23 واحد، ایران‌خودرو 20 واحد و پالایش نفت تهران با 15 واحد بیشترین تاثیر مثبت را در صعودی شدن روند شاخص داشتند.

گفتنی است در بین نمادهای امروز، نماد ایران خودرو و پارس حودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار گرفتند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان با 38 واحد، گروه صنعتی پاپ شو 13 واحدو مخابرات ایران با 13 واحد واحد مانع بیشتر صعودی شدن شاخص کل در بازار شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم حدودا ۱۵۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۸۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۴۳۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۰.۶ واحد افت کرد و به رقم ۹۳۰.۶ رسید.

ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.

401

کد خبر: 823727

وب گردی

وب گردی