«ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی» کلید خورد

«ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی» با مشارکت فرهنگ‌‏سرای فردوس و مدیریت کتابخانه‏‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از امروز ۱۵ مردادماه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای فردوس، بیژن پورمند رییس این فرهنگ‏‌سرا با اشاره به رونمایی از سایت جشنواره‏‌های مجازی طی روزهای گذشته گفت: «ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی» هم­زمان با برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با بیان اینکه جشنواره مجازی کتاب‌خوانی با مشارکت مدیریت کتابخانه‏‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌‏شود گفت: این جشنواره یک مسابقه سراسری است که از میان رمان‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان در فضای مجازی و به صورت اینترنتی برگزار می‏‌شود.

وی افزود: اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزایش سرانه‏ مطالعه کتاب در کشور، معرفی آثار ارزشمند ادبیات داستانی ایران و جهان، استفاده مفید از فضای مجازی حول موضوعات فرهنگی، هنری و کتاب‏خوانی و همچنین اهمیت مشارکت و همبستگی اجتماعی است.

پورمند با اشاره به رده‌های سنی و بخش‌های مختلف این جشنواره، تصریح کرد: این دوره از جشنواره نیز در سه بخش کودک (۳تا ۷سال)، نوجوان (۸ تا ۱۵ سال) و بزرگسال (۱۶سال به بالا) اجرا می‌شود. شیوه پاسخ‌گویی به پرسش‌ها برای بزرگسالان به صورت تشریحی و با موضوع رمان است و علاقه‌مندان به دو طریق، با انتخاب یک یا چند اثر از کتاب‌های معرفی شده در بخش بزرگسال و یا با پیشنهاد رمان دیگری به غیر از رمان‌های معرفی شده، امکان شرکت در این بخش را دارند.

پورمند در ادامه به بخش نوجوان و کودک اشاره کرد و افزود: این گروه سنی می‌توانند با پاسخ‌گویی تشریحی به چهار پرسش مطرح شده، در جشنواره شرکت کنند. در این بخش رمان‌های مناسب نوجوانان وجود دارد و در بخش کودک نیز با ارسال عکس از نقاشی کودکان که حاصل برداشت آن‏ها از داستان مناسب این رده سنی می توانند، با همسالان خود به رقابت بپردازند.

رییس فرهنگ‌سرای فردوس هم‌چنین در خصوص نحوه شرکت در بخش خانواده و تکریم زندگی از محورهای دیگر این جشنواره، یادآور شد: پاسخ‌گویی به پرسش‌های این بخش با موضوع همسایه‌داری و فرهنگ آپارتمان‌نشینی به صورت تستی است که علاقه‌‏مندان می‏‌توانند با مطالعه سوالات و پاسخگویی تستی، در این بخش از جشنواره شرکت کنند.

وی در خصوص روش شرکت در بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: علاقه‏‌مندان برای شرکت در «ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی» می‏‏‌توانند ابتدا به سایت جشنواره به نشانیwww.ketabkhanimajazi.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند و تا پایان بیستم آذرماه ۱۳۹۶، پاسخنامه‏‌های بخش نوجوان و بزرگسالان همچنین عکس نقاشی کودکان را از طریق سایت جشنواره یا از طریق تلگرام دبیرخانه به شماره ( ۰۹۱۹۷۷۴۳۳۴۸) ارسال کنند.

502

کد خبر: 823746

وب گردی

وب گردی