هراس وزارت امنیت داخلی آمریکا ازحمله به یک مسجد

حمله دیروز به مسجدی در مینه سوتا باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد. وزارت امنیت داخلی آمریکا در همین رابطه اقدام به صدور بیانیه کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امنیت داخلی آمریکا طی بیانیه‌ای نگرانی خود را درباره انفجار دیروز در یک مسجد در ایالت مینه‌سوتای آمریکا اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: الن دوک، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از این انفجار آگاه شد. ما با پلیس فدرال، مقامات محلی و رهبران انجمن‌های محلی ارتباط نزدیک داریم و تحقیقات در این رابطه در جریان است.

این بیانیه می‌افزاید: نمایندگانی از پلیس اف بی آی و دادگاه فدرال در این تحقیقات حضور دارند. خوشحالیم که در این حادثه به فردی آسیب وارد نشد. با این وجود، (مواجهه قانونی با ) این اقدام هنوز هم جدی تلقی می‌شود.

تاکنون گزارشی درباره دلیل این انفجار منتشر نشده است. رسانه‌های آمریکایی به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند وسیله‌ای انفجاری از پنجره به داخل مسجد پرت شده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، اسد زمان – مدیر اجرایی جمعیت مسلمانان مینه سوتا – اعلام کرد: در این حادثه پنجره امام جماعت مسجد شکسته شد. بمب از داخل یک خودرو پرتاب شده است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند برای اطلاعاتی که به یافتن عاملان این حمله منجر شود، 10 هزار دلار پاداش در نظر گرفته اند.

کد خبر: 823752

وب گردی

وب گردی