نمایش آثاری  از زنده‌یاد فرامرز پیلارام بعد از 45 سال 

نمایشگاه «از طراحی تا نقاشی بعد از 45 سال» به نمایش آثار طراحی و چند نقاشی از زنده‌یاد فرامرز پیلارام از 20 تا 25 مرداد ماه در گالری فردا اختصاص دارد.

به گزارش ایسکانیوز، بعد از 45 سال بار دیگر طراحی‌های فرامرز پیلارم روی دیوارهای گالری فردا خواهد رفت تا برگی دیگر از توانمندی‌های این هنرمند بزرگ گشوده شود.

آثار پیلارام تابلوهایی با ساختاری محکم است که خط در آنها با تکیه بر هنرهای سنّتی حرکاتی آهنگین دارد. آهنگ خطوط در کارهای او با تکرار یک حرف به وجود می آید و حس حرکتِ بصری را به بیننده القا می کند. ادغام خطوط سیاه و ضخیم و سفید و نازک و ترکیب آنها با عنصر خط در آثار او نوعی وحدت به وجود می آورد.

آثار حاضر در این نمایشگاه به بُعد دیگر شخصیت هنری این بزرگمرد هنر ایران پرداخته و نشان داده است که این هنرمند آنقدر در طراحی تبحر داشته که زمینه ساز خلق آثارش در مکتب سقاخانه ای بوده است. او به قطع یقین مثالی کامل برای این جریان است که تا طراحی درست نباشد نمی‌توان اثری خلق کرد که ارزش هنری داشته باشد.

این نمایشگاه از بیستم تا بیست و پنجم مرداد ماه در گالری فردا به ارائه 50 اثر طراحی از پیلارام اختصاص دارد. علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 823758

وب گردی

وب گردی