علیزاده و کاویانی نژاد فینالیست شدند؛ میرزازاده به رده بندی رفت/ 2 طلا و یک برنز در انتظار فرنگی کاران جوان ایران

نمایندگان اوزان 66 و 84 کیلوگرم کشورمان در رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان با پیروزی مقابل حریفانشان جواز حضور در فینال مسابقات را کسب کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقات 4 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در شهر تامپره فنلاند آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در اوزان 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفته اند.

در وزن 66 کیلوگرم که 27 نفر حضور دارند امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر یک پلتوکانگاس از فنلاند را مغلوب کرد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 9 آمانتور اسماعیلوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کاویانی نژاد برای حضور در فینال به مصاف میاخدی یاخیائف از روسیه رفت که این حریف را هم با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و فینالیست شد.

نماینده کشورمان از ساعت 19:30 امروز در دیدار فینال برای کسب مدال طلا به مصاف مالخاز آمویان، نفر سوم جوانان اروپا از ارمنستان می رود.

در وزن 84 کیلوگرم آرمان علیزاده عبدولی، دارنده مدال برنز سال گذشته، در دور اول با نتیجه 12 بر 3 مقابل پاجورا از استونی به پیروزی رسید. وی در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر 4 متسومائکی از فنلاند را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل ولادیمیر استویچف از بلغارستان به برتری دست یافت و راهی نیمه نهایی شد.

وی برای حضور در فینال با نتیجه 13 بر 3 نیکیتا کِلیموویچ، نایب قهرمان اروپا از بلاروس را شکست داد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. علیزاده برای کسب مدلا طلا به مصاف آلکساندر کوماروف، قهرمان جوانان اروپا و نوجوانان جهان و اروپا از روسیه می رود. در این وزن 28 نفر به روی باسکول رفته اند.

در وزن 120 کیلوگرم که 22 کشتی گیر شرکت کرده اند، امین میرزازاده در دور نخست مقابل عزیزاف، نایب قهرمان جوانان آسیا از تاجیکستان با حساب 9 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم نیز با نتیجه 3 بر صفر از سد آرتور ویتی تین از استونی گذشت و راهی یک چهارم نهایی شد، اما در این مرحله با نتیجه 4 بر یک مغلوب زیوادی پاتاریدزه، قهرمان سال های 2015 و 2016 جهان و اروپا از گرجستان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

میرزازاده در این مرحله با نتیجه 9 بر یک مقابل لئونارد بری، نفر سوم جوانان اروپا از رومانی به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کشورمان برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی گادژینوف، نایب قهرمان جوانان اروپا از روسیه می رود.

در وزن 55 کیلوگرم محمدجواد رضایی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر سوبولِفسکی از اوکراین را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل رینات بال تاشف از قزاقستان به پیروزی رسید، اما در این مرحله با نتیجه 10 بر یک مغلوب تیگران میناسیان از ارمنستان شد که با توجه به شکست حریفش در نیمه نهایی، رضایی از گردونه رقابت ها کنار رفت. در این وزن 22 نفر روی باسکول رفتند.

مسابقات رده بندی و فینال از ساعت 18 به وقت محلی و 19:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد که نمایندگان کشورمان شانس کسب 2 مدال طلا و یک برنز را خواهند داشت.

روز گذشته تیم ملی کشورمان در 4 وزن اول موفق به کسب 2 مدال طلا توسط پویا دادمرز و کرامت عبدولی در اوزان 50 و 60 کیلوگرم شده بود.

602

کد خبر: 823761

وب گردی

وب گردی