آصفری: برجام نشان داد آمریکایی ها اعتقادی به مذاکره ندارند

نماینده سابق مردم اراک در نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت های آقای رئیس جمهور در مراسم تحلیف در رابطه با مذاکرات، باعث سو استفاده آمریکایی ها می شود، آمریکایی که امروز حاضر نیست در یک بازی که برد باخت به نفع آمریکایی ها بود، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران را بپردازد.

محمد حسن آصفری نماینده سابق مردم اراک و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم تحلیف مبنی بر "به جای پرداختن به مادر تحریم ها به مادر مذاکرات بپردازیم" در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: اگر از نظر آقای روحانی مادر مذاکرات برجام است، این مادر مذاکرات نشان داد که هیچ گونه خروجی برای کشور ما نداشته است و نمی شود به این گونه مذاکرات و رفتارهای آمریکا خوش‌بین بود.

وی افزود: زمانی ما می توانیم از برجام به عنوان مادر مذاکرات یاد کنیم که این توافق یک بازی برد برد باشد؛ اما در مذاکراتی که طرف مقابل از یک طرف چوب تهدید به دست گرفته و از طرف دیگر صحبت از مذاکره می کند، نام این را نمی توان مذاکره گذاشت و با اصول مذاکره متفاوت است.

آصفری با بیان این که برجام نشان داد آمریکایی ها اعتقادی به مذاکره ندارند تصریح کرد: در استراتژی و قوانینی که دولتمردان آمریکایی وضع می کنند، چیزی غیر از فشار و زور نمی فهمند و فقط حرفشان در پشت میز مذاکره، تهدید و تحریم است؛ بنابراین چه لزومی دارد هنگامی که دیدیم آمریکایی ها از این مذاکرات استفاده مثبتی کردند و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران که برداشتن تحریم ها بود را ندادند، دوباره بحث مذاکرات را وسط بکشیم.

این نماینده مجلس دلیل تمایل ما برای مذاکره با آمریکا را عدم مقاومت دانست و تاکید کرد: اگر ما خودمان را در موضوعات مختلف مقاوم کنیم، این آمریکا است که به ناچار باید با ما مذاکره کند؛ اما متاسفانه به دلیل دیدگاههای خوش‌بینانه ای که امروز دولت ما با آن مواجه است و رفتارهای خوش‌بینانه ای که دولت نسبت به تحریم ها و تهدید های آمریکا از خود بروز می دهد، آمریکا لیاقت مذاکره با ما را ندارد و ما در این نوع مذاکرات نمی توانیم حقوق ملت مان را به دست آوریم.

وی تاکید کرد: صحبتهای آقای رئیس جمهور در مراسم تحلیف در رابطه با مذاکرات، باعث سو استفاده آمریکایی ها می شود، آمریکایی که امروز حاضر نیست در یک بازی که برد باخت به نفع آمریکایی ها بود، حق مسلم جمهوری اسلامی ایران را بپردازد.

آصفری با بیان این که چطور دولتی که ادعای حقوقدان بودن می کند و رئیس جمهوری که ادعا می کند کل دنیا را می شناسد، هنوز ادعای مذاکره می کند تاکید کرد : مادر مذاکرات، مادری بود که هنگام زاییدن از دنیا رفت و خروجی برای ملت ایران نداشت.

302

کد خبر: 823778

وب گردی

وب گردی