رهبر مخالفان داخلی  رژیم صهیونیستی : نتانیاهو باید استعفا دهد

ایتسحاق هرتسوگ سردمدار مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم قبل از ارائه لایحه اتهام علیه وی در مسائل تحت پیگیر نتانیاهو شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری الجزیره ،هرتسوگ امروز یکشنبه اعلام کرد که نتانیاهو به دلیل مسائل روز افزون در دست تحقیق علیه وی درباره فساد مالی و خیانت در امانت، قادر به ادامه کار خود به عنوان نخست وزیر نخواهد بود.
میری ریگیف وزیر فرهنگ و ورزش نیز در واکنش به این مواضع، مخالفان چپ گرا را متهم به فعالیت برای سرنگونی نتانیاهو و تغییر کابینه از طریق دروغ پردازی کرد.
ریگیف مدعی شد که در تماس تلفنی با نتانیاهو نخست وزیر، روحیه وی را خوب دیده و حتی بخشی از حقایقی که علیه وی منتشر شده او را تکان نداده است.
ایالیت شاکید وزیر دادگستری این رژیم هم گفت که نخست وزیر نباید استعفا کند، مگر در صورت محکومیت وی و این فقط ارائه لایحه علیه وی می باشد.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت به نقل از شاکید پنجشنبه گذشته نوشت: نخست وزیر در صورت تهیه لایحه علیه وی نباید استعفا کند فقط در صورت محکوم شدن باید استعفا دهد.
پلیس از چند ماه گذشته تحقیقات درباره نتانیاهو به جرم فساد مالی را آغاز کرد، اما تاکنون درخواست از مشاور حقوقی دولت برای ارائه لایحه اتهام علیه نتانیاهو را مشخص نکرده است.
حدود دو هزار تن از مخالفان نتانیاهو روز گذشته با برپایی تظاهرات در مقابل منزل اویخای مند لبلیت مشاور حقوقی کابینه
خواستار تسریع در تکمیل تحقیقات علیه نتانیاهو شدند و با دهها تن از راست گرایان به جرم خیانت درگیر شدند.

منبع: ایرنا

801

کد خبر: 823820

وب گردی

وب گردی