کاویانی نژاد سومین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد

نماینده وزن 66 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با برتری در فینال مقابل کشتی‌گیر ارمنستانی به مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان جهان دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز، در ادامه مسابقات 4 وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان که از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در شهر تامپره فنلاند آغاز شده است، امین کاویانی نژاد نماینده وزن 66 کیلوگرم کشورمان با برتری در دیدار فینال به مدال طلا دست یافت.

در وزن 66 کیلوگرم که 27 نفر حضور دارند امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر یک پلتوکانگاس از فنلاند را مغلوب کرد و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 9 آمانتور اسماعیلوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه نهایی گذاشت. کاویانی نژاد برای حضور در فینال به مصاف میاخدی یاخیائف از روسیه رفت که این حریف را هم با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و فینالیست شد.

نماینده کشورمان از ساعت 19:30 امروز در دیدار فینال برای کسب مدال طلا به مصاف مالخاز آمویان، نفر سوم جوانان اروپا از ارمنستان رفت و با نتیجه 3 بر 3 مساوی شد و در نهایت به دلیل اینکه امتیاز آخر را بدست آورده بود به عنوان قهرمانی و مدال طلا رسید.

تا دقایقی دیگر هم آرمان علیزاده عبدولی در فینال وزن 84 کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف آلکساندر کوماروف، قهرمان جوانان اروپا و نوجوانان جهان و اروپا از روسیه می‌رود.

در وزن 120 کیلوگرم نیز امین میرزازاده در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی گادژینوف، نایب قهرمان جوانان اروپا از روسیه می‌رود.

در وزن 55 کیلوگرم محمدجواد رضایی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر سوبولِفسکی از اوکراین را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل رینات بال تاشف از قزاقستان به پیروزی رسید، اما در این مرحله با نتیجه 10 بر یک مغلوب تیگران میناسیان از ارمنستان شد که با توجه به شکست حریفش در نیمه نهایی، رضایی از گردونه رقابت ها کنار رفت. در این وزن 22 نفر روی باسکول رفتند.

مسابقات رده بندی و فینال از ساعت 18 به وقت محلی و 19:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد که نمایندگان کشورمان شانس کسب 2 مدال طلا و یک برنز را خواهند داشت.

روز گذشته تیم ملی کشورمان در 4 وزن اول موفق به کسب 2 مدال طلا توسط پویا دادمرز و کرامت عبدولی در اوزان 50 و 60 کیلوگرم شده بود.

602

کد خبر: 823849

وب گردی

وب گردی