«آلیستر برت»: در تهران با خانواده نازنین زاغری دیدار کردم

معاون وزیر خارجه انگلیس که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، امروز پس از بازگشت از این سفر اعلام کرد: با خانواده «نازنین زاغری رتکلیف» دیدار کردم.

به گزارش ایسکانیوز ، «آلیستر برت» (Alistair Burt) معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا که برای مراسم روز گذشته تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، امروز پس از بازگشت از این سفر در پیامی توئیتری اعلام کرد که در جریان این سفر با خانواده نازنین زاغری دیدار داشته است.

معاون وزیر خارجه انگلیس در پیامی توئیتری در این باره اعلام کرد: با خانواده «نازنین زاغری رتکلیف» (Nazanin Zaghari-Ratcliffe) در تهران دیدار کردم و هدیه ای که خانواده «گابریلا» (Gabriella) (دختر زاغری) در انگلیس برایش تهیه کرده بودند را به او دادم.

لازم به ذکر است، «آلیستر برت» (Alistair Burt) وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دوشنبه ۶ مردادماه سال جاری اعلام کرده بود: من به عنوان نماینده انگلیس در ایران در این مراسم شرکت می کنم و امیدوارم در دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی، زمینه‌سازی برای بهبود روابط انگلیس با ایران را ادامه دهیم.

وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفته بود: تعهد شخصی رئیس‌جمهور ایران به توافق هسته‌ای مورد استقبال ما است و همکاری نزدیک کشورهایمان برای اطمینان از ادامه اجرای برجام برای هر دو طرف اهمیت حیاتی دارد. ما همچنین مشتاق به ادامه گفتگو با ایران در سیاست‌های منطقه‌ای، حقوق بشر و به ویژه زندانیان دو تابعیتی هستیم. پیشرفت در هر یک از این زمینه ها برای لندن مهم است.

گفتنی است، همسر «نازنین زاغری» که یک فرد ایرانی _ انگلیسی است به جرم توطئه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی، محکوم به گذراندن ۵ سال حبس شده است. وی فروردین ماه سال گذشته دستگیر شد.

همسر این زندانی پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که رایزنی های این مقام انگلیسی در تهران موجب آزادی زاغری شود.

منبع : مهر

کد خبر: 823884

وب گردی

وب گردی