نگاه ویژه دانشگاه آزاد ارومیه به موضوعات پژوهش محور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره نگاه ویژه واحد ارومیه به موضوعات پژوهشی گفت: ما در قسمت دانش بنیان برای رسیدن ایده ها به تجاری سازی از دانشجویان و ایده های آنان حمایت میکنیم همانگونه که مرحوم هاشمی رفسنجانی تاکید موکدی بر توجه به موضوعات پژوهشی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر جمال بحری با اشاره به بحران آب و مشکلات عدیده ای که در آینده برای تامین آب وجود خواهد داشت گفت: طی همکاری و تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی با جهاد کشاورزی، دانشگاه درصدد است از زمین های کشاورزی دانشگاه با استفاده از روش کشت گلخانه برای تامین بخشی از نیازهای غذایی و کمک به مصرف بهینه آب در منطقه استفاده کند.

بحری ادامه داد: 9 پروژه کشت گلخانه ای برای واحدهای ارومیه، مهاباد و خوی پیش بینی شده که امید است با رایزنی های انجام شده امسال کشت گلخانه ای دانشکاه آزاد واحد ارومیه عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی و بودجه ریزی، آموزش، حمایت از شرکت های دانش بنیان و آینده پژوهی از فعالیت های مهم و اثرگذار معاونت برنامه ریزی دانشگاه بوده که ارائه سالانه 40 ساعت باز آموزی کارمندان، حمایت از ایده و کمک به تجاری سازی کالابخش از اقدامات دانشگاه آزاد در راستای توسعه علمی و پژوهشی است..

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز در ادمه این نشست با اشاره به ایجاد فضاهای مناسب در این واحد گفت: دانشگاه آزاد ارومیه از لحاظ ساختمان ها و زمین ها، بالغ بر ۹۰ هکتار و بالغ بر ۷۰۰۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده در ۶ فاز مختلف در حال ارائه خدمات است.

دکتر کیوان فرزادخاطر نشان کرد: تمامی بررسی های لازم برای کاهش ترافیک و مشکلات پارکینگ دانشجویان صورت گرفته و امیدواریم با انجام اصلاحات لازم و تعبیه پارکینگ مناسب، مشکلات دانشجویان را کاهش دهیم.

معاون اری و امور مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه نیز در ادامه با بیان اینکه هیچ دانشجویی به دلیل عدم پرداخت شهریه از حضور در امتحانات و ادامه تحصیل باز نمانده است گفت: ها منبع درآمدی دانشگاه، شهریه دانشجویان است و اگر مشکلی نیز در پرداخت شهریه رخ دهد دانشگاه همکاری لازم را با دانشجویان دارد.

دکتر قاسم سامعی افزود: واحد ارومیه طی یکسال از محل صندوق رفاه دانشجویی، ۳۲۷۹ وام کوتاه و بلندمدت و با هزینه بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل صندوق وام وزارت علوم در نیمسال اول ۶-۹۵ هیچ سهمی به واحد ارومیه داده نشد ولی در نیمسال دوم ۲۸۵ فقره وام بلند مدت با مبلغ ۳.۹ میلیارد تومان اختصاص و به دانشجویان پرداخت کردیم.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد ارومیه تصریح کرد: در بخش کمک هزینه ازدواج دانشجویی، از محل بودجه جاری دانشگاه، ۸۰۰میلیون تومان وام ازدواج به دانشجویان پرداخت کردیم که همه آنها از منابع شهریه دانشجویان پرداخت شده است.

202

کد خبر: 823885

وب گردی

وب گردی