اطلس آسیب های اجتماعی کشور تدوین شد

مدیر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تدوین اطلس آسیب های اجتماعی کشور خبرداد و گفت: در این اطلس معضلات و آسیب های اجتماعی کشور به تفکیک شهرستان و استان ها مشخص شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،روزبه کردونی درباره میزان و آمایش کودکان بازمانده از تحصیل سراسر کشور افزود: دلایل بازماندگی از تحصیل در هر استان متفاوت است و ما 30 دلیل این موضوع را به تفکیک در استان ها و شهرستان ها مختلف شناسایی کردیم و هم اکنون تعداد کودکان بازمانده از تحصیل کشور مشخص است.
وی، با اشاره به تدوین اطلس آسیب های اجتماعی گفت: هم اکنون به تفکیک، آسیب های اجتماعی در شهرستان ها و استان ها مشخص شده است که سیاستگذاران و پژوهشگران می توانند از آن استفاده کنند.
مدیر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صرف شعار دادن و مطرح کردن مشکلات، آسیب های اجتماعی را از بین نمی برد، اظهار کرد: داشتن تصویر دقیق از مساله می تواند به رفع مشکل کمک کند در غیر این صورت هیچ کدام از آسیب های اجتماعی رفع نمی شود.
کردونی با اعلام این که در پنج استان کشور بالاترین آمار کودک آزاری روی می دهد، گفت: پس از بررسی و تحقیقات به این مهم رسیدیم که شهرستان ها بالاترین نرخ کودک آزاری را دارند و این نشان می دهد که سطح تحلیل مسائل نمی تواند تنها استان باشد و باید شهرستان ها را نیز بررسی کرد.
کردونی گفت: در مناطق حاشیه ای شهرها به دلیل پشتیبانی نهادهای حمایتی، احتمال در آسیب بودن کودکان بیشتر است، زیرا در مناطق حاشیه ای اورژانس اجتماعی کم است.
وی با بیان این که کودک آزاری دلایل زیادی می تواند داشته باشد، تصریح کرد: موضوعاتی همچون فقر مالی و فرهنگی، مهاجرت، بدسرپرستی و حتی آب و هوا می تواند بر کودک آزاری تاثیر گذار باشد.
مدیر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: کلی گویی نکردن، ندادن دستورات از بالا به پایین و رویکرد تمرکز بر کاهش آسیب های اجتماعی می تواند به کاهش این معضلات کمک کند.
وی افزود: با همکاری 80 تشکل مردم نهاد و با ارایه مشوق هایی کودکان بازمانده از تحصیل را در استان های آذربایجان غربی، تهران، سیستان و بلوچستان و خوزستان به بازگشت به مدرسه تشویق می کنیم.
وی به شناسایی دلایل وقوع آسیب های اجتماعی و رفع آن اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم در برخی از شهرستان ها میزان طلاق کاهش یافته اما میزان کودک آزاری افزایش داشته است.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، کردونی یکی دیگر از برنامه های این معاونت را کمک به کودکانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هستند، عنوان کرد و گفت: با دستور رهبری و مصوبه هیات وزیران، تحصیل این کودکان در مدارس امکان پذیر شده است.

705

کد خبر: 823896

وب گردی

وب گردی