رشد واردات در 4ماهه نخست  امسال /خیز کشورهای اروپایی برای تصاحب بازار ایران

مقایسه آمار واردات چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که واردات کالا از کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، براساس آمار گمرک در چهار ماه نخست سال جاری چین اولین صادر کننده کالا به ایران بود که بیش از سه میلیارد دلار کالا از این کشور به ایران صادر شد.

در رتبه بعدی امارات متحده عربی قرار گرفت که دو میلیارد و 992 میلیون دلار کالا از این کشور به ایران صادر شد.در رتبه سوم جمهوری کره قرار دارد که بیش از یک میلیارد دلار کالا در چهار ماه نخست سال جاری به ایران صادر کرد.

این گزارش می افزاید چهارمین صادر کننده کالا در مدت یاد شده به ایران ترکیه بود که 957 میلیون دلار ارز از کشور برای واردات کالاهای ترک خارج شد. هند در جایگاه پنجم قرار گرفت که بیش از 891 میلیون دلارکالا به ایران صادر کرد.

بر اساس آمار گمرک آلمان در رتبه ششم قرار گرفت و در مدت یاد شده 863 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد.همچنین سوئیس نیز در رتبه هفتم بیش از 662 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده است.

این گزارش می افزاید در مدت یاد شده واردات 456 میلیون دلار کالا از فرانسه، این کشور را در رتبه هشتم قرار داد. انگلستان نیز با صادرات 431 میلیون دلاری در رتبه نهم قرار گرفت.

بر اساس آمار گمرک ایتالیا در رتبه دهم مبدا واردات کالا قرار گرفت که در مدت یاد شده بیش از 420 میلیون دلار صرف واردات کالا از این کشور شد.

هلند،سنگاپور،بلژیک،ژاپن و پاکستان از دیگر کشور های صادر کننده کالا به ایران در مدت یاد شده بودند.

مقایسه واردات کالا در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که واردات ازکشورهای یاد شده از نظر ارزش دلاری با افزایش همراه بوده به طوریکه به عنوان مثال واردات از انگلستان در سال گذشته تنها 144 میلیون دلار بوده که این رقم در سال جاری به 431 میلیون دلار رسیده است.

همچنین واردات کالا از فرانسه در چهار ماه نخست سال گذشته 302 میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از 456 میلیون دلار افزایش یافته است.گفتنی است واردات از آلمان نیز با افزایش 200 میلیون دلاری در سال جاری همراه بوده است.

402

کد خبر: 823909

وب گردی

وب گردی