کتاب برنده نوبل ادبی باز نشر شد

رمان «سال های سگی» به قلم ماریو بارگاس یوسا با ترجمه احمد گلشیری توسط موسسه انتشارات نگاه به چاپ نهم رسید. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، «سال های سگی» نخستین رمان بارگاس یوسا است. این رمان از آثار مهم ادبیات آمریکای جنوبی (اسپانیایی – پرویی ) است و دو جایزه منتقدان اسپانیایى و نوبل ادبی 2010 را به خود اختصاص داده است.

موفقیت یوسا در این کتاب چنان است که برخى معتقدند هیچ نویسنده اى تا آن زمان نتوانسته در اثرى رئالیستى جامعه آمریکاى لاتین را در قالب داستان به تصویر بکشد.

در این رمان که ماجراى آن در مدرسه نظامى لئونسیو پرادو - همان مدرسه اى که نویسنده مدتى دانشجوى آن بوده مى گذرد-، بارگاس یوسا، تصویرى تحقیرآمیز از نظامیان و نظامیگرى در پرو را به تصویر می کشد.

ماریو بارگاس یوسا تا کنون بیش از ۳۰ رمان و نمایشنامه نوشته‌ است. این نویسنده پرویی زمانی به شهرت جهانی رسید که کتاب «عصر قهرمان» از وی منتشر شد که در آن به شرح تجربیات خود در آکادمی نظامی لئونسیو پرادو پرداخته‌ بود.

بسیاری از آثار ماریو بارگاس یوسا به زبان‌های مختلف دنیا از جمله فارسی برگردانده شده‌ است. فارسی زبانان آشنایی با ماریو بارگاس یوسا را مدیون ترجمه‌های دقیق و نثر متین «عبدالله کوثری» هستند که امکان لذت بخش ورود به دنیای شگفت بهترین آثار بارگاس یوسا را فراهم کرده‌است.

این کتاب در قطع رقعی، 559 صفحه، در نوبت چاپ نهم با قیمت 350 هزار ریال منتشر شد.

502

کد خبر: 823911

وب گردی

وب گردی