فیصل مقداد:  تمامیت ارضی سوریه هرگز قابل بحث نبوده است

معاون وزیر امور خارجه سوریه تصمیم کردهای شمال این کشور برای برگزاری انتخابات را یک "شوخی" دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از العالم، فیصل مقداد در گفتگو با خبرگزاری رویترز و شورای رادیوی انگلیس در دمشق گفت: "سوریه هرگز اجازه نخواهد داد ذره ای از خاکش جدا شود". وی افزود دولت سوریه بالاخره کنترل خود را بر مناطق کرد نشین تثبیت خواهد کرد.

مقداد تصریح کرد: "ما معتقدیم شهروندان سوری در شمال کشور هرگز خاک خود را در معرض خطر قرار نخواهند داد و هیچ گاه کاری که منجر به تجزیه کشورشان شود نمی کنند. کسانی که چنین قصدی داشته باشند به خوبی می دانند که چه بهایی پرداخت خواهند کرد".

مقداد در پاسخ به سئوالی با این مضمون که آیا دولت سوریه مایل است مناطق تحت سیطره گروه های کرد را بازپس بگیرد گفت که این مسأله، مسأله علاقه مندی و تمایل نیست بلکه باید این کار را انجام دهد. وی گفت: "تمامیت ارضی سوریه هرگز قابل بحث نبوده است".

در این خبر که در پایگاه خبری روسیا الیوم منتشر شده، فیصل مقداد از آمریکا نیز خواست به فعالیت های خود در داخل سوریه پایان دهد و تصریح کرد که اقدامات و فعالیت های غیر قانونی آمریکا باعث مرگ هزاران تن از شهروندان این کشور شده است.

گفتنی است گروه های کرد و متحدان آنها بخش هایی از شمال سوریه را در چارچوب مناطق تحت تصرف "نیروهای سوریه دموکراتیک" که از حمایت آمریکایی ها برخوردارند، در کنترل دارند. کردها از اواخر تابستان تا ژانویه گذشته تشکیلات خودگردانی را در این منطقه ایجاد کرده اند و اکنون در صدد برگزاری انتخابات مجلس محلی و پارلمان منطقه ای هستند.

802

کد خبر: 823952

وب گردی

وب گردی