میزان صادرات ایران به قطر را نمی توان اعلام کرد/اعطای امتیاز به صادرکنندگان در دستور کار است

نایب رئیس اتاق تهران گفت: براساس مذاکرات انجام شده اقداماتی باید جهت اعطای امتیاز به صادرکنندگان صورت گیرد.

محمدصادقی در گفتگو با ایسکانیوز درباره صادرات ایران به قطر گفت: در گذشته بازار قطر در اختیار کالاهای ایرانی بود اما به دلیل برخی از سیاست‌های موجود بین دو کشور بخشی از این بازار را از دست دادیم و دیگر کشورها قادر به تصرف بازار قطر شدند.

او در ادامه افزود: اکنون برخی از اقلام خوراکی مانند میوه و دیگر محصولات از طریق ایران به این کشور صادر می‌شود.

میرمحمد صادقی با اشاره به بهبود روابط ایران با قطر گفت: دولت تاکید بسیار زیادی را جهت کمک به دولت قطر دارد و به نوعی کمک به کشورهای همسایه را وظیفه انسانی و اخلاقی هر کشوری می‌داند.

نایب رئیس اتاق تهران خاطر نشان کرد: در آینده نیز برخی از کالاهای صنعتی ایران در قطر بازار دارد اما بخش خصوصی باید ضمن شناخت طرف تجاری خود اقدام به بازاریابی و نیز مذاکره کنند.

علامیرمحمد صادقی با بیان اینکه فعالان بازار در قطر تمایل به همکاری با ایران دارند، گفت: ایران مانند برخی از کشورهای همسایه سابقه استثمار ندارد بنابراین برخی از کشورها مانند قطر علاقمند به همکاری با ایران هستند و بخش خصوصی باید تلاش برای ورود کالاهای مرغوب به بازار قطر کند.

به گفته او، در صورتی که ایران اقدام به صادرات کالاهای بی‌کیفیت به بازار قطر کند به طور حتم این بازار را از دست خواهد داد و کشورهای رقیب بازار این کشور را در دست خواهند گرفت، بنابراین ایران باید تلاش لازم جهت اشباع بازار قطر را انجام دهد.

نایب رئیس اتاق تهران با تاکید بر دیگر کالاهای ایرانی که درصدد ورود به بازار قطر هستند، گفت: محصولات صنعتی ایران بسیار مورد استفاده بازار قطر است مشروط بر اینکه قابل رقابت با دیگر کشورهایی باشند که کالاهای خود را به قطر صادر می‌کنند، در صورتی که کالاهای ایرانی مرغوب باشد مردم قطر بیشتر ترجیح می‌دهند تا کالاهای ایرانی را استفاده کنند.

علامیرمحمد صادقی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره میزان کنونی صادرات ایران به قطر گفت: قطر نزدیک به دو ماه است که در تحریم کشورهای همسایه قرار گرفته بنابراین در حال حاضر نمی‌توان میزان صادرات ایران به این کشور را اعلام کرد اما ایران نباید از هیچ تلاشی برای در دست گرفتن بازار قطر دریغ کند.

او درباره برنامه‌های پیش روی ایران برای افزایش صادرات به قطر تصریح کرد: براساس مذاکرات انجام شده قرار است تا اقداماتی جهت اعطای امتیاز به صادرکنندگان انجام شود، در صورت عملی شدن چنین اقدامی نه تنها صادرات ایران به قطر افزایش پیدا می‌کند بلکه زمینه‌های لازم برای صادرات ایران به دیگر کشورها افزایش خواهد یافت.

401

کد خبر: 823980

وب گردی

وب گردی