ثبت نام چهارمین دوره جایزه ملی یحیی تا ۳۱ مرداد ماه ادامه دارد

دبیر چهارمین دوره جایزه یحیی به نقل از داوران این جایزه گفت: داوران همچون سالیان گذشته آماده اند تا رسالت خود را برای انتخاب شایسته محیط بان نمونه کشور به انجام برسانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، زینب ابراهیم نواز گفت: جایزه ملی یحیی که هرسال توسط انجمن یوز پلنگ ایرانی و به همت دوتن از اعضای هنرمند آن برگزار می شود امسال نیز همچون سال های گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: محیط بان یحیی شاه کوه محلی از مسئولان میراث طبیعی سرزمین مان بود که در راه حفظ مواهب خدادادی ،سخت کوشید و با تلاشی پیگیر در مدت مسئولیت خود در حفظ و احیای گونه های مختلف جانوری و زیستی،نشانه های ماندگاری از خود به یادگار گذاشت. وی حافظ سرسخت تالاب میانکاله و نگهبان جنگل های شمال شرق کشور بود.هنوز چندماهی از حضورش در پارک ملی سالوک در استان خراسان شمالی نگذشته بود که در پی ماموریت دستگیری شکارچیان غیر مجاز توسط دشمنان طبیعت،در سحر گاه ۱۹ تیرماه ۱۳۸۵ به شهادت رسید و این جایزه به یاد وی نامگذاری شد و در سه سال گذشته محیط بانانی از سراسر کشور موفق به کسب این جایزه مردمی شدند که از جمله آنها محیط بان علی کلانه،مدثر تیموری و تنی چند از محیط بانان سراسر کشور هستند‌.

وی ادامه داد: ثبت نام محیط بانان از ۱۵ تیر آغاز گردیده و محیطبانان تا ۳۱ مردادماه مهلت دارند تا مدارک خود را همراه با فرم ثبت نام به دبیرخانه جایزه یحیی ارسال کنند.

دبیر چهارمین جایزه یحیی ابراز امیدواری کرد تا محیط بانان سراسر کشور با ارسال مدارک خود به هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک کنند.

703

کد خبر: 823985

وب گردی

وب گردی