کاهش ۱۴۳ هزار تنی تولید گندم در استان لرستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت ۴۲۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته تولید گندم در استان لرستان ۱۴۳ هزار تن کاهش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا بازدار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در خصوص خرید محصول گندم از کشاورزان اظهار داشت: امسال 350 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده‌ایم و این در حالی است که حدود 50 هزار تن گندم تولید شده در لرستان طی امسال هنوز برداشت نشده است.

وی از پیش‌بینی برداشت 420 هزار تن گندم در استان خبر داد و عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته تولید گندم در استان لرستان کاهش یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر گندم کشت شده در استان به صورت دیم است، بیان کرد: سال گذشته 563 هزار تن گندم در لرستان تولید شده بود ولی امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ تولید گندم نیز کاهش یافته است و این در حالی است که از برنامه در نظر گرفته شده برای در حوزه تولید گندم عقب نمانده‌ایم.

بازدار با بیان اینکه میزان جو تولید شده در لرستان طی سال گذشته 184 هزار تن بود، خاطرنشان کرد: میزان تعهد استان برای تولید جو در سال جاری 152 هزار تن بود و تا امروز نیز، 132 هزار تن جو از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

وی در خصوص عملکرد برنامه اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: سال گذشته کل حجم تولیدی محصولات کشاورزی در استان 2 میلیون و 991 هزار تن بود که ارزش آن 5 هزار و 364 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان تاکید کرد: میزان تولید محصولات زراعی استان در سال 95 نیز 2 میلیون 401 هزار تن بود که شامل بیشترین قسمت تولید در بخش کشاورزی بود.

بازدار در رابطه با تولید محصول کلزا در استان، تصریح کرد: سال گذشته یک‌هزار و 980 تن کلزا در سطح استان تولید شد که با توجه به وابستگی 90 درصدی کشور به روغن وارداتی، کاشت دانه روغنی کلزا در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: امسال حتی یک هکتار کلزای دیم در لرستان برداشت نشد، چراکه وضعیت بارش باران در استان مطلوب نبود و سال خشکی را داشتیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان میزان برداشت کلزا از مزارع آبی استان را 2هزار و 900 تن برشمرد و خاطرنشان کرد: این میزان حدود 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

بازدار در خصوص کشت سیب‌زمینی در استان گفت: در بیش از 8 هزار هکتار از اراضی استان سیب زمینی کاشته می‌شود که این میزان 10 برابر مصرف مورد نیاز مردم در استان است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال سازمان جهادکشاورزی، عنوان کرد: سال گذشته تعهد سازمان جهادکشاورزی در این خصوص 4هزار و 20 نفر بود که توانستیم 4هزار و 567 شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: 624 واحد تولید گوشت مرغ نیز در لرستان وجود دارد و این در حالی است که در زمینه تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی نداریم و 120 تن گوشت مرغ به صورت ذخیره در انبارها هم موجود است که در صورت نیاز عرضه می‌شود.

بازدار در رابطه با کشت گیاهان دارویی در استان، گفت: امسال طبق برنامه اقتصاد مقاومتی 150 هکتار گیاه دارویی در استان کشت شده است که سال گذشته این مقدار 182 هکتار بود.

وی به ظرفیت خوب شهرستان‌های استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: شهرستان الیگودرز در زمینه کشت موسیر دارای استعداد خوبی بوده ‌و سطح زیرکشت آن 110 تن است.

901

کد خبر: 824040

وب گردی

وب گردی