همتی: صندوق های بازنشستگی باید تحت نظارت یک رگلاتور باشد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: طی 3 ماهه نخست امسال رشد حق بیمه ها 18 درصد و طی یکسال گذشته 22 درصد بوده که نشان از روند توسعه صنعت بیمه کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته با وجود خسارت های زیادی که داشتیم مانند پلاسکو، قطار سمنان،معدن یورت و ده ها هزار خسارت دیگر روند توسعه صنعت بیمه در کشور و همچنین نفوذ بیمه در جامعه خوب بوده است.

همتی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیمه شخص ثالث و بیمه درمان شرکت های بیمه ای را رنج می داد افزود: با اصلاح روند صدور بیمه نامه شخص ثالث و قانون جدید، این بیمه از حالت بحرانی در بین شرکت های بیمه ای خارج شد و همچنین رشد تعرفه های بیمه درمان هم یک شوک به شرکت های بیمه محسوب می شد که آن را هم مرتفع کردیم و متاسفانه اکنون بیمه مسئولیت باعث رقابت غیرمتعارفی بین شرکت های بیمه ای شده که با مطرح کردن آن با مدیران شرکت های بیمه ای درصدد حل این موضوع هستیم.

او ادامه داد: به نظر من صندوق های بازنشستگی باید تحت نظارت یک رگلاتور باشد و اکنون به علت عدم وجود یک رگلاتوری ممکن است در آینده دچار مشکل شویم و با توجه به نقش بیمه مرکزی یکی از ابعاد کاری آن می تواند همین باشد.

همتی در پایان گفت: طی 3 ماهه نخست امسال رشد حق بیمه ها 18 درصد و طی یکسال گذشته 22 درصد بوده که نشان از روند توسعه صنعت بیمه کشور دارد.

402

کد خبر: 824055

وب گردی

وب گردی