بزرگترین نگرانی‌های مردم جهان چیست؟+نقشه

مرکز تحقیقات پوو اقدام به انتشار جدیدترین نظرسنجی خود درباره بزرگترین نگرانی‌ و ترس مردم جهان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی به بزرگترین نگرانی‌های مردم جهان پرداخت.

بر این اساس، حملات تروریستی داعش و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی بزرگترین نگرانی و وحشت مردم جهان را تشکیل داده است. طبق نظرسنجی "مرکز تحقیقات پوو" درباره بزرگترین نگرانی مردم جهان که به تازگی منتشر شده است نزدیک به 42 هزار نفر در 38 کشور جهان براساس 8 شاخص مورد پرسش قرار گرفتند.

نظرسنجی این موسسه نشان می‌دهد داعش، تغییرات اقلیمی، حملات سایبری دیگر کشورها، شرایط اقتصاد جهانی، سیل مهاجران خارجی از سوریه و عراق، قدرت و نفوذ آمریکا، قدرت و نفوذ روسیه و در نهایت قدرت و نفوذ روز افزون چین به ترتیب نگرانی‌ و وحشت مردم جهان را تشکیل می‌داد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد مردم آمریکا، بیشتر کشورهای اروپایی و روسیه داعش را مهم‌ترین تهدید و نگرانی امنیتی خود می‌دانند. با این وجود، سال گذشته داعش آخرین گزینه تهدید از سوی این کشورها تلقی می‌شد.

با این حال، برخی کشورهای آمریکایی و آفریقایی تغییرات اقلیمی را تهدید بزرگتری نسبت به تهدیدات تروریستی داعش می‌دانند. کشورهایی چون ونزوئلا و یونان شرایط اقتصاد جهانی را بزرگترین نگرانی خود معرفی کردند. مجارستان تنها کشوری بود که مردم آن بزرگترین تهدید خود را بحران مهاجرت اعلام کردند. مردم کره جنوبی و ویتنام هر دو نفوذ روزافزون چین را بزرگترین تهدید امنیتی خود خواندند. در مقابل، تنها مردم ترکیه ، نفوذ و قدرت آمریکا را بزرگترین تهدید و نگرانی خود دانستند.

کد خبر: 824074

وب گردی

وب گردی