۲۰ هزار نفر در کنکور ارشد پزشکی انتخاب رشته کرده اند

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: از میان ۲۸ هزار نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، ۲۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته را تکمیل کردند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی اظهار کرد: مهلت انتخاب رشته محل برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ روز یکشنبه ۱۵ مرداد پایان یافت اما با توجه اعلام برخی رشته های جدید، در روزهای آینده مهلت ویرایش برای داوطلبان اعلام می شود.

وی افزود: در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ که در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شد نزدیک ۸۰ هزار داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد، حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

پورکاظمی یادآور شد: از میان شرکت کنندگان در آزمون، ۲۸ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

او عنوان کرد: ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ حدود ۷ هزار نفر است اما با توجه به اعلام برخی رشته محل های جدید، به زودی زمانی را برای ویرایش فرم های انتخاب رشته اعلام خواهیم کرد.

لازم به توضیح است آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شد. ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون کارشناسی ارشد ۶ هزار و ۷۷۶ نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۲۲۴ نفر در دوره رایگان و ۲ هزار و ۵۵۲ نفر نیز در دوره شهریه پرداز پذیرفته می شوند.

200/202

کد خبر: 824077

وب گردی

وب گردی