هیأت مدیره جدید پرسپولیس و معمای مدیرعاملی/ طاهری صندلی ریاست را واگذار می‌کند؟

هنوز مشخص نیست سرپرست باشگاه پرسپولیس سرانجام حکم مدیرعاملی دریافت می‌کند یا باز هم با سمت سرپرست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، سرانجام اعضای هیأت مدیره جدید باشگاه پرسپولیس از سوی وزیر ورزش و جوانان انتخاب شدند تا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، وضعیت دیگر باشگاه بزرگ پایتخت هم مشخص شود. على‌اکبر طاهرى، ابوالفضل روغنى گلپایگانى، حمید گرشاسبى، جعفر کاشانى و محمد حاجى‌بیگى اعضاى جدید هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هستند که قرار است از این پس مدیریت باشگاه سرخ‌پوش پایتخت را بر عهده بگیرند. از هیأت مدیره پیشین سه عضو باقی مانده‌اند و تنها روغنی و حاجی‌بیگی جایگزین دکتر محمدزادمهر و فرشید گل‌زاده شده‌اند.

طاهری از خرداد ماه سال 1394 به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس منصوب شده اما در این مدت نه صندلی ریاست باشگاه را به فرد دیگری واگذار کرده و نه حکم سرپرستی او به مدیرعاملی تغییر کرده است که اتفاقی خلاف قانون محسوب می‌شود. مطابق قانون، هر فردی تنها 3 ماه می‌تواند سرپرست باشد و حکم او برای 2 دوره 3 ماهه دیگر قابل تمدید است اما طاهری بیش از 2 سال است که با عنوان سرپرست در باشگاه پرسپولیس مشغول به فعالیت است.

همچنین او هم بازنشسته و هم دو شغله محسوب می‌شود و از این بابت نیز برای حضور روی صندلی ریاست باشگاه پرسپولیس با موانع قانونی روبرو است. طاهری که دوستی بسیار نزدیک با محمود گودرزی، وزیر پیشین ورزش داشت، پس از استعفای او و روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر هم به کار خود ادامه داد و عجیب اینکه در هیأت مدیره جدید هم حضور دارد.

پس از گذشت تنها یک روز از تغییر و تحولات در رأس باشگاه پرسپولیس، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مدیرعاملی این باشگاه مطرح شده است. با توجه به اینکه جعفر کاشانی، ستاره سال‌های دور پرسپولیس در دوره گذشته موضعی کاملا انفعالی داشت، احتمالا باز هم ریاست هیأت مدیره را بر عهده می‌گیرد. روغنی و حاجی‌بیگی هم به عنوان گزینه‌های اقتصادی به هیأت مدیره اضافه شده‌اند تا بتوانند با توجه به روابطی که دارند، به باشگاه پول تزریق کرده و مشکل بدهی‌های نجومی سرخ‌پوشان را حل کنند.

با این توصیف رقابت مدیرعاملی بین طاهری و گرشاسبی است. گرشاسبی در دوره گذشته هم حضور داشت و یکی از مدیران تصمیم‌ساز پرسپولیس بود اما با توجه به رابطه خوبی که با طاهری دارد، بعید است که بخواهد مقابل او قرار بگیرد، بنابراین طاهری به احتمال قریب به یقین همچنان نفر اول باشگاه پرسپولیس خواهد بود اما مشخص نیست مانند سید رضا افتخاری در باشگاه استقلال، حکم مدیرعاملی دریافت می‌کند یا باز هم با سمت سرپرست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

604

کد خبر: 824100

وب گردی

وب گردی