گسترش موقوفات علم و فناوری از طریق انجمن «یاوران وقف»

رئیس اداره فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بهترین راه برای گسترش وقف در زمینه علم و فناوری، همکاری با متخصصان این حوزه است، گفت: با حضور این متخصصان در انجمن «یاوران وقف» به‌صورت تخصصی، می‌توانیم شاهد گسترش موقوفات علمی باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،حجت‌الاسلام سعید آخوندی درباره افزایش درآمد موقوفات در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: مردم با توجه به روحیه مذهبی که دارند، اکثر وقفهایشان در زمینه مذهبی و دینی انجام می‌گیرد؛ از طرفی نیازمندیهای علمی هم در کشور احساس می‌شود و وقف هم باید نسبت به این موضوع ورود داشته باشد یعنی سازمان اوقاف برای این امر باید برنامه‌ریزی کند.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای گسترش وقف در زمینه علم و فناوری، همکاری با متخصصان این حوزه است؛ با حضور این متخصصان در انجمن «یاوران وقف» به‌صورت تخصصی، می‌توانیم شاهد گسترش موقوفات علمی باشیم.

رئیس اداره فرهنگی سازمان اوقاف درباره تاثیرگذاری طرحهای سازمان اوقاف مثل طرح تابستانی نشاط معنوی در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: با توجه به سند چشم‌اندازی که درباره این موضوع طراحی شده، دو نوع فعالیت باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام آخوندی افزود: دسته اول فعالیتها، کارهای زیرساختی در عرصه فرهنگی است که ما بر نیروی انسانی و مراکز فرهنگی و قرآنی تاکید داریم؛ این مراکز با حضور نیروهای فعال، جوان، انقلابی و دغدغه‌مند در امامزادگان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی امامزادگان و محل امامزاده تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه دسته دوم این فعالیتها در بحث تزریق شور به امامزادگان است، خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی در ایامی مثل شبهای قدر، ولادت امام رضا (ع) و ایام غدیر برگزار می‌شود که می‌تواند از لحاظ کمیتی و کیفیتی به حضور گسترده مردم و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کمک کند.

رئیس اداره فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه اگر این ویژه‌برنامه‌ها نبود، امامزادگان دیده نمی‌شدند، تصریح کرد: اگر امروز بحث بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مطالبه شده، مدیون همین ویژه‌برنامه‌ها است و اگر این ویژه‌برنامه‌ها نبود، این ظرفیتها و مطالبه‌گری به چشم نمی‌آمد بنابراین این ویژه‌برنامه‌ها برگزار شد و حضور مردم در امامزادگان گسترش پیدا کرد.

705

کد خبر: 824163

وب گردی

وب گردی