کشف بیش از ۴۱ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال بیش از ۴۱ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر امروز در نشست خبر با اصحاب رسانه استان کرمان اظهار‌ داشت: 360 نفر در مدت 4 ماهه نخست امسال در تصادفات کشته شدند که غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه پلیس به تنهایی نمی‌تواند جلوی این فاجعه را بگیرد گفت: با همین نیروی کمی که اعمال قانون می‌شود، مورد اعتراض قرار گرفته و می‌گویند که پلیس در بحث قوانین راهنمایی و رانندگی سختگیرانه عمل می‌کند، در حالی که همه این موارد به نفع خود مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه 77 درصد تصادفات اتفاق افتاده در درون شهرها و 23 درصد در برون‌شهرها اتفاق افتاده است افزود: در تصادفات برون شهری 15 درصد افزایش فوتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان از ابتدای سال 19 باند مواد مخدر منهدم شده است خاطر‌نشان کرد: 7 شرور در درگیری‌های مسلحانه به هلاکت رسیدند.

بنی‌اسدی‌فر با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال بیش از 41 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است گفت: 83 درصد از مجوع کشفیات از نوع تریاک بوده است.

وی با اشاره به اینکه 62 ردصد از دستگیری‌های پلیس از ابتدای سال مربوط با اتباع خارجی در استان بوده است افزود: 38 درصد هم از اتباع ایرانی بودند که از مجموع دستگیری‌ها، 83 درصد بیکار و فاقد شغل هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه جرائم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش تشکیل پرونده‌ها را داشتیم تصریح کرد: به همت همکاران در پلیس فتا 96.46 درصد پرونده‌ها کشف شده است که همچنان برداشت‌های غبرمجاز اینترنتی با 27 درصد و مزاحمت‌های اینترنتی با 16 درصد در اولویت‌های اول و دوم جرائم در حوزه فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل بروز جرم سرقت در کشور و استان کرمان مشکلات اقتصادی و تورم و اعتیاد است گفت: برابر آمار در سرقت خودروها، خودروی پراید با 75 درصد بیشترین سرقت وسیله نقلیه در استان کرمان را به خود اختصاص داده و همین خودور در بحث تصادفات هم بیشترین تصادفات را دارد.

بنی‌اسدی‌فر با بیان اینکه بیش از 80 درصد سرقت‌ها ناشی از غفلت مالباختگان است گفت: بیشترین آمار وقوع سرقت خودروها به خیابان‌های منتهی به مجتمع، مراکز تجاری و پارک‌های می‌شود که هم نیاز به احداث پارکینگ عمومی دارند و هم مردم باید از پارکینگ‌های عمومی برای پارک خودرو استفاده کنند.

901

کد خبر: 824165

وب گردی

وب گردی