مجری برنامه مشاعره: عظمت هر قوم به عدالت و خبرنگارانش است

مجری برنامه تلویزیونی «مشاعره» با بیان اینکه عظمت هر قوم به عدالت، سلامت و خبرنگارانش است، اظهار کرد: باید معیشت و زندگی خبرنگار در شرایط مناسبی قرار داشته باشد.

دکتر اسماعیل آذر در روز خبرنگار ضمن بازدید از خبرگزاری ایسکانیوز و تاکید بر اهمیت و جایگاه خبرنگاران در جوامع مختلف، گفت: اهالی رسانه به عنوان یکی از عناصر مهم کشور باید مورد تکریم باشند.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات طی این بازدید در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: خبرنگاران در بسیاری از جوامع بعد از قضات و پزشکان در درجه بالایی از اهمیت قرار دارند.

وی افزود: باید مسائل مالی خبرنگاران تسهیل شود زیرا خبرنگاری که معیشت مطمئن و کار پایداری داشته باشد به ندرت امکان دارد که از حقیقت دور شود.

مجری برنامه مشاعره گفت: متولیان، خبرنگاران و مسئولان بدانند هر دستگیری که از خبرنگاران انجام شود باعث پیشرفت جامعه شده و در قدم اول باید مشکلات معیشتی خبرنگاران بازنگری شود.

آذر با تاکید بر اینکه بیشترین احترام را برای خبرنگاران قائل هستم، اظهار کرد: خبرنگاران در بسیاری از مواقع به دلیل سختی شغلشان در معرض خطر هستند و نگاه جامعه بایستی به خبرنگار مانند یک دوست باشد که علاوه بر احترام، با آنان همکاری خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم، مسئولان و هنرمندان باید با خبرنگاران همکاری کنند، گفت: زیرا خبرنگاران می توانند عناصر مهمی در اصلاح امور جامعه باشند.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه خبرنگاران در اصلاحِ کج روی ها سهم مهمی دارند، بیان کرد: این قشر از جامعه توانسته در بسیاری از مواقع در اصلاح خطاهای جامعه موثر باشد و بسیاری از مشکلات جامعه با حضور خبرنگاران به مسیر درستی هدایت شده است.

دکتر آذر گفت: کسانی که جوامع خبرنگاری را اداره می کنند باید آگاهی روزانه شان را تقویت کنند و به علم خبرنگاری مصلح باشند.

وی در ادامه با ذکر نکته‌ای برای خبرنگاران، اظهار کرد: گاهی خبرنگاران در مقام قضاوت قرار می گیرند در صورتی که درست این است که یک خبرنگار تا از یک مسئله اطلاع کامل کسب نکند به مخابره آن دست نزند و به فکر پاسداری از آبروی افراد باشد.

502

کد خبر: 824174

وب گردی

وب گردی