ترقی: برجام عبرتی بود برای دیگران

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت :توافق هسته ای سرمشق نبود بلکه عبرتی بود برای دیگران؛ زیرا که اصولا طرف های قدرتمند پایبند به تعهداتشان نیستند.

حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی، در خصوص برخی اظهارات دولتمردان مبنی بر انجام مجدد مذاکرات و پرداختن به مسائلی مانند "مادر مذاکرات" در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: انتظار دولت مبنی بر این که الگوی مذاکرات به عنوان یک راه حل برای حل مشکلات به دیگر کشورهای جهان تعمیم پیدا کند و مورد عنایت قرار بگیرد، انتظار واقع بینانه‌ای نیست؛ زیرا که خود ما بهره‌ای از این مذاکرات نبردیم.

وی تاکید کرد: این مذاکرات سرمشق نبود بلکه عبرتی بود برای دیگران؛ زیرا که اصولا طرف های قدرتمند پایبند به تعهداتشان نیستند و تعهدات یک طرفه دنبال می‌شود، بنابراین حالت برد برد در این مذاکرات وجود ندارد بلکه برد و باخت است.

ترقی افزود: بنابراین هنگامی که این مذاکرات برای ما یک تجربه و پیدا کردن آگاهی بیشتر نسبت به بدعهدی آمریکا و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا است، چطور ما میتوانیم این الگو را به دیگر کشورهای جهان پیشنهاد بدهیم که آنها هم در همین مسیر گام بردارند.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی، هدف رئیس جمهور از گفتن مباحثی مانند "مادر مذاکرات" و "مادر تحریم ها" را محکوم کردن اقدامات آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری با بیان کردن این مباحث، درواقع خواستند بگویند آمریکایی‌ها به جای مذاکره راه خصومت و دشمنی و براندازی را دنبال می‌کنند و این به ضرر آنها در سطح جامعه بین‌الملل است.

وی تصریح کرد: سخنان رئیس جمهور از این منظر بود که می خواست به آمریکایی ها بگوید اگر مذاکرات به نتیجه می‌رسید و بدعهدی نمی‌کردید هم به نفع ما بود و هم به نفع شما؛ که از این منظر درست است، این در حالی که آن ها بدعهدی کردند و هیچ کدام از طرفین سودی نبردند.

302

کد خبر: 824175

وب گردی

وب گردی