مصباحی مقدم:  ضرب العجل جامعه روحانیت  برای رسیدگی به پرونده تخلفات احمدی نژاد/قانون فصل الخطاب است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از اظهارنظرهای اخیر رییس دولت های نهم و دهم در خصوص رییس قوه قضائیه گفت: در نظام برای هیچ کس خط قرمز نداریم؛ همه باید تابع و تسلیم قانون باشند و حرف اول و آخر در نظام را قانون و نهادهای قانونی می زنند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز عصر دوشنبه در نشست خبری جامعه روحانیت مبارز با خبرنگاران اظهار داشت: از قوه قضائیه می خواهم و تقاضا می کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی و پرونده های احمدی نژاد را بررسی کنند و ملاک قانون است.
وی ادامه داد: احمدی نژاد خود تخلفات فراوانی دارد. برخی از این تخلفات خصوصا در دوران ریاست جمهوری ایشان اتفاق افتاد که انتظار می رود قوه قضاییه به این ها رسیدگی کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص آخرین نشست جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در این جلسه اظهارات اخیر آقای احمدی نژاد و بعضی از اطرافیان ایشان مطرح شد.
مصباحی مقدم گفت: به دنبال دستگیری آقای بقایی و آزادی موقت او با سپردن وثیقه، آقای احمدی نژاد اظهاراتی داشتند که به نوعی شبهه برانگیز شد.
وی ادامه داد: به گونه ای هم صحبت کرد که ضمیر مرجع خود را پیدا نمی کند. گاهی سخن از 80 یا 90 ساله بودن آن شخصیت می کند و این که ایشان افشاگری خواهد کرد، واقعیت مساله این است که اظهاراتی چندی پیش هم در خوزستان داشتند که تعبیر و تفسیرهای متفاوتی از آن شد و قابل بر حمل معنای متعددی داشت. موجب شد که جامعه روحانیت مبارز در این خصوص موضع گیری کند.
مصباحی مقدم تاکید کرد: جامعه روحانیت مبارز کمتر بنا دارد در این گونه مناقشات ورود و اظهار نظر کند اما وقتی مساله به گونه ای به نظام و ساختارهای آن برمی گردد اینجا ضرورت می داند که ورود کند و موضع بگیرد. آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خودشان چند بار اظهار کردند که لیستی از مفسدان را در جیب خودم دارم اما این لیست هیچ وقت رونمایی نشد و معلوم نشد اینها چه کسانی هستند و آیا چنین مساله وجود دارد یا نه.
وی افزود: شایسته بود اگر لیستی از کسانی که آنها را متهم به فساد می دانست به قوه قضاییه می داد تا به آن رسیدگی شود که صورت نگرفت و الان هم تهدید به افشاگری می کند. اگر کسانی تخلفات و جرایمی دارند آنها را چرا از طریق خودش که قانون و یا قوه قضائییه باشد دنبال نکنیم؟ مصباحی مقدم گفت: مطرح کردن مسایل به این شکل نوعی تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی به صورت تشویش اذهان عمومی است و البته آقای احمدی نژاد خدماتی داشت که نمی خواهیم آنها را نادیده بگیریم برخی هم خدمات بزرگی بوده است.
وی افزود: معنای آن این نیست که با توجه به این خدمات این گونه موضع گیری ها را داشته باشد خصوصا تعرض به شخصیت های سطح بالای نظام از جمله قوه قضائیه که یکی از ارکان و قوای سه گانه است که مدیریت کشور را عهده دارند قابل قبول نیست. انتظار چنین اظهار نظرهایی نداشتیم از احمدی نژاد که دو دوره رییس جمهوری کشور بودند. او در دوران ریاست جمهوری برای اطرافیان خود هم خط قرمز قایل بود که کسی حق نزدیکی به آن را نداشت.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر: 824223

وب گردی

وب گردی