افزایش سرانه فضای ورزش دانشجویی

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به مسابقات بیست و پنجمین یونیورسیاد ورزش دانشجویان جهان در چین تایپه، از افزایش سرانه فضای ورزش دانشجویی کشورخبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی صدیقی دراین مراسم ضمن قدردانی از وزیر علوم برای حمایت از ورزشهای دانشجویی و حضور در برنامه های ورزشی مهم دانشگاهها و مراکزآموزش عالی گفت: در سال گذشته و سال جاری با حمایت وزارت علوم اقدامات مهمی در بخش ورزش دانشگاهها و مراکزآموزش عالی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته توانستیم سرانه فضای سرپوشیده ورزش دانشجویی را به ۲/۱ متر افزایش دهیم و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری به ازاء هر دانشجو، یک و نیم متر مربع فضای سرپوشیده ورزشی داشته باشیم.

دکتر صدیقی گفت: در افزایش سرانه فضای سرپوشیده ورزش دانشجویی به دختران دانشجو توجه ویژه ای شده است چرا که نیاز آنان به فضاهای اختصاصی بیشتر است.

وی به تجهیز ۱۰۰ خوابگاه به امکانات ورزشی و اتاق تندرستی اشاره کرد و گفت: امسال ۱۰۰ خوابگاه دیگر هم به این امکانات مجهز خواهد شد و مراکز مشاوره سلامت نیز جهت ارزیابی علمی وضعیت جسمی دانشجویان در دانشگاهها و مراکزآموزش عالی کشور ایجاد می شود.

معاون وزیر علوم رئیس سازمان امور دانشجویان در تشریح موقعیت ورزش دانشجویی دردانشگاهها گفت: ورزش دانشگاهی به سه بخش همگانی، قهرمانی و بین المللی تقسیم می شود که در بخش همگانی به دنبال فراگیری و عمومی شدن ورزش در دانشگاهها و مراکزآموزش عالی هستیم و اخیراً نیز شاهد برگزاری جشنواره ورزش همگانی دانشگاهها بودیم.

وی افزود: المپیاد ورزش دانشجویی نیز هر دو سال یک بار و پس از برگزاری مسابقات انتخابی در سراسر کشور برگزار می شود که سال آینده شاهد برگزاری این المپیاد در دانشگاههای اصفهان و شیراز خواهیم بود.

دکتر صدیقی با اشاره به حضور دانشجویان ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: در برخی از این رشته ها مانند فوتبال و فوتسال جایگاههای اول و دوم را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در آخرین مسابقات یونیورسیاد دانشجویی که در سال ۱۳۹۴ در کره جنوبی برگزار شد دانشجویان ایرانی توانستند در میان ۱۴۵ کشور جهان، رتبه دوم را کسب کنند.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۶۰ دانشجو در قالب ۸ تیم به مسابقات یونیورسیاد چین تایپه ابراز امیدواری کرد دانشجویان کشورمان از عنوان فعلی خود که نهم دنیاست دفاع کرده و آن را ارتقا دهند.

کد خبر: 824279

وب گردی

وب گردی