مرندی: هزینه درگیری نظامی با ایران برای آمریکا بالا خواهد بود

یک استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: به دلیل این که شرایط اقتصادی در آمریکا خوب نیست و وضعیت داخلی و بین‌المللی‌ مساعدی ندارد، هزینه هر نوع درگیری نظامی با ایران برای آن ها بالا خواهد بود.

دکتر سید محمد مرندی کارشناس امور بین الملل و استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص انعکاس نقش برجام در رسانه های غربی گفت: رسانه‌ها و مقامات غربی ادعای نقض روح و متن برجام توسط ایران را تایید نمی کنند؛ هدف آمریکایی‌ها برای القای موضوع نقض برجام توسط ایران این است که آن ها به دفعات مکرر، چه در زمان ریاست جمهوری اوباما و چه در حال حاضر توسط ترامپ و کنگره، این توافق را به شکل اساسی نقض کرده اند و به نوعی می خواهند روی عدم پایبندی خودشان سرپوش بگذارند.

وی افزود: آمریکایی ها در این میان به دنبال مقصر جلوه دادن ایران در سطح جامعه بین الملل هستند، اما دیگر هیچ کشوری این ادعاهای ایالات متحده را باور نمی کند؛ به دلیل دیدگاههای آقای ترامپ که در تقابل با جامعه جهانی است و در داخل و خارج آمریکا، قدرت ائتلاف سازی ندارد، برخلاف اوباما خیلی‌ از کشورها در تقابل با ایران او را همراهی نمی‌کنند که این امتیاز مهمی برای ما است.

این کارشناس با تاکید بر این که شرایط داخل آمریکا اجازه حمله نظامی به این کشور را نمی دهد تصریح کرد: شرایط اقتصادی داخلی آمریکا و نارضایتی عمومی مردم از شرایط زندگی‌شان، هر نوع درگیری نظامی برای آمریکا بسیار بد خواهد بود.

مرندی خاطر نشان کرد: به دلیل این که شرایط اقتصادی در آمریکا خوب نیست و وضعیت داخلی و بین‌المللی‌ مساعدی ندارد، هزینه هر نوع درگیری نظامی برای آن ها بسیار بالا خواهد بود.

وی با بیان این که کشور ایران مانند عراق و سوریه و یمن نیست اظهار داشت: ایران قدرتی بزرگ در منطقه است که آمریکا در صورت جنگ با ایران هزینه زیادی را پرداخت خواهد کرد؛ به همین دلیل بنده بعید می‌دانم آمریکایی‌ها به شکل جدی بخواهند فکر درگیری نظامی با ایران را دنبال کنند.

این کارشناس تاکید کرد: مطرح کردن مسئله حمله نظامی به ایران توسط آمریکا، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که بتوانند از ایران امتیازبیشتری بگیرند و یا نیروهای مسلح ما را وادار کنند که از آب‌های مرز خود حفاظت نکنند و همچنین سیاسیون بخواهند امتیازات غیرقابل قبولی را به آمریکایی‌ها بدهند.

302

کد خبر: 824311

وب گردی

وب گردی