قول شهردار برای پیگیری حل مشکل پاکبانها/هیچ مقام مسئولی به وضعیت پاکبانها رسیدگی نمی کند

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به فوت پاکبان شهرداری منطقه دو بندرعباس بر اثر گرمازدگی گفت: شهردار برای حل مشکل پاکبان قول داده تا پیگیری های لازم صورت بگیرد.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با توجه فوت پاکبان بندر عباسی در هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: هوای استان هرمزگان مخصوصا بندرعباس بسیار گرم است و در طول یک سال، 9 ماه دمای هوا گرم و سه ماه خنک است که حتی این دما به بالای 50 درجه سانتی گراد هم می رسد.

جایگاه رفاهی پاکبانها در سطح بسیار پایینی است

وی ادامه داد: با اوج گرفتن گرما در ماه های تیر و مرداد به علت عدم امکانات رفاهی مناسب برای کارگران اعم از پاکبان ها چنین وضعیتی را داریم و جایگاه طبقاتی و رفاهی کارگران در سطح بسیار پایینی است و حقوق بسیار پایینی دریافت می کنند.

وی افزود: شرکت های پیمان کاری که تحت قرارداد شهرداری فعالیت دارند عملا نیروها را با در نظر گرفتن حقوق پایین می گیرند.

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که شغل پاکبان فوت شده نظافت شهر بوده است، تصریح کرد: پس از بیهوش شدن، وی به بیمارستان انتقال و بلافاصله به کما می رود و پس از 6 روز در بیمارستان فوت می کند.

هیچ مقام مسئولی به وضعیت پاکبانها رسیدگی نمی کند

مرادی افزود: این اشخاص برای کاری که انجام می دهند حقوق لازم را دریافت نمی کنند؛ نگاهمان در بحث بیمه و خدمات این گونه کارگران نگاه بسته ای است؛ این گونه کارگران موضوع ناراحتی شان به این دلیل است که هیچ کسی بر وظایف آن‌ها سرکشی نمی کند و حتی کاری هم برایشان انجام نمی دهند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به زمان فوت پاکبان، ادامه داد: در آن زمان من برای رسیدگی به مساله ای در تهران حضور داشتم اما مسئول دفترم را برای پیگیری وضعیت فرستاده و متوجه شدم وضعیت زندگی خوبی نداشته است.

قول شهردار برای پیگیری حل مشکل پاکبانها

مرادی با بیان این که برای تکرار نشدن این گونه مسائل باید تدبیری اندیشید، اظهار داشت: شهردار برای حل مشکل پاکبان‌ قول داده است تا پیگیری های لازم صورت پذیرد.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به اینکه پیگیر رفع این گونه حوادث هستیم، افزود: با توجه به این موضوع که پاکبان دارای همسر و دو فرزند است، برای ابقای بیمه اش پیگیری هایی صورت گرفته که مدیرعامل شرکت پذیرفته است تا حقوق وی را پرداخت کند.

مرادی تاکید کرد: در وهله اول مغازه داران و بازاریان باید در ساعت مقرر زباله های خود را در بهترین ساعت یعنی از عصر به بعد بیرون از منازل بگذارند

با توجه به به شدت گرما در حال حاضر نمی توان کاری انجام داد، گفت: از خدا نمی توانیم درخواست کنیم که گرما را کم کند اما برای حل این مشکل تدبیر دست خودمان است.

لازم به ذکر است "سید علی حسینی" پاکبان شهرداری منطقه دو بندرعباس چهارشنبه گذشته براثر گرمازدگی جان باخت. این پاکبان پنجم مرداد حوالی ساعت 15در حال نظافت بازار روز بندرعباس دچار گرمازدگی شد و به کما رفت. وی از نیروهای شرکتی شهرداری بندرعباس(شرکت حامی صادق) بود که پس از شش روز کما درگذشت.

901/900

کد خبر: 824381

وب گردی

وب گردی