آقای اصفهانیان! وظیفه شما گردن گرفتن کار دیگران است؟!/تاج رای هیات رئیسه را می خواهد

دخالت های بی مورد اصفهانیان باعث شد حسن کامرانی‌فر عطای کار در حوزه مدیریت داوران را به لقایش ببخشد و کناره‌گیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دوشنبه (16 مردادماه) حدود ساعت 15:00 بود که خبر استعفای حسن کامرانیفر از سمتش به گوش رسید. وی به فدراسیون فوتبال رفت و با جمع کردن وسایل خود و خداحافظی با کارمندان، فدراسیون را ترک کرد. اصفهانیان بالاخره به خواسته خود رسید و با دخالت های بی جا و خارج از وظایفش پرونده کار کامرانی فر را پیچید. اصفهانیان در بین شلوغی ها وظایف خود را فراموش کرده و در کار دیگران سرک می کشد، رئیس کمیته داوران و دخالت های او در امر چینش قاضیان لیگ برتر و لیگ دسته اول است! کاری که به هیچ عنوان به او و سمتش ارتباطی ندارد.

اصفهانیان حدود 2 ماه است که در تمام امور دپارتمان داوری دخالت می کند و جالب اینجاست مدیران فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نمی دهند. کاش مهدی تاج و محمدرضا ساکت جلو این دخالت ها را می گرفتند، اما گویا آن ها ترجیح دادند سکوت کنند، تاج و ساکت، ساکت! البته هنوز فدراسیون فوتبال درباره استعفای حسن کامرانی‌فر، رئیس دپارتمان داوری موضعی نگرفته ولی با این حال، کامرانی‌فر وسایلش را برداشته و محل کارش را ترک کرده است.

مهدی تاج پس از کنار گذاشتن دبیرکل فدراسیون فوتبال حالا از بین اصفهانیان و کامرانی فر یک نفر را برای ادامه کار انتخاب کرد و آن فرد کسی نبود جز اصفهانیان! از آنجا که تاج به همراهی فریدون اصفهانیان در ترکیب هیات رئیسه فدراسیون نیاز دارد ترجیح داد مهره خودش را نگه دارد و بر خلاف ماه های اولیه فعالیت کامرانیفر چتر حمایتی خود را از روی سر او بردارد. همچنین فریدون اصفهانیان با نزدیک شدن به چهرههای شاخص داوری که در ادوار گذشته مسئولیت های اجرایی در این کمیته داشتند تلاش کرد پروسه یارگیری خود را تکمیل کند تا نبض بازی را در دست بگیرد.

نکته جالب توجه این است که اصفهانیان در 10 ماه گذشته به دلیل فعالیت های انتخاباتی از تشکیل جلسات کمیته خودداری کرده بود، اما برای خارج کردن کامرانی فر در چهار هفته اخیر 8 جلسه برپا کرد تا به نوعی منتقدان خود را متقاعد کند که او به ساختار و اصول حرفه ای پایبند است!

دقیقاً موضوع استعفای کامرانی‌فر از آن جا شروع شد که برخی داوران و کارشناسان داوری نسبت به نحوه مدیریت او در دپارتمان داوری انتقاد کردند. جوان‌گرایی، مهم‌ترین برنامه کامرانی‌فر برای جامعه داوری ایران بود که همین امر هم باعث شد انتقادهای زیادی از او مطرح شود اما مدیر مستعفی دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تا آخرین لحظه روی افکار خود پا فشاری کرد. البته در ادامه اختلاف دپارتمان داوری با کمیته داوران بر سر چیدمان داوران لیگ برتری هم بالا گرفت و باعث شد حسن کامرانی‌فر عطای کار ،در حوزه مدیریت داوران، را به لقایش ببخشد و کناره‌گیری کند. حالا کامرانیفر رفته و کلی بازی مانده که اصفهانیان وظیفه انتخاب داورانش را برعهده دارد؛ اما به راستی فریدون اصفهانیان توانمندی لازم برای اداره داوری فوتبال ایران را دارد؟ کاش کسی بود به اصفهانیان می گفت: شما وظایفت را به خوبی انجام بده، گردن گرفتن کار دیگران پیشکش.

601

کد خبر: 824386

وب گردی

وب گردی