توپ پر اردوغان آلمان را نشانه رفت

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در اجلاس مجلس مشاورتی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد: آلمان تنها کشوری است که به منسوبین سازمان تروریستی و تجزیه طلب " پ ک ک " سر پناه می دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، اردوغان ضمن یادآوری اینکه " ماه گذشته روی ورودی ساختمان نخست وزیری در آلمان عکس های پوتین رئیس دولت روسیه، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و شخص من نصب شده و روی آن نوشته بودند که این دیکتاتورها را بکشید و صاحب این ماشین شوید" ، اعلام داشت : در پشت این عکس ها چه کسانی هستند؟ پلیس آلمان در مقابل ساختمان نخست وزیری ایستاه و تنها نظاره گر این حوادث است. آیا در ترکیه مشابه این رویدادها رخ داده است؟ نه خیر .

در طول سالیان متمادی سه میلیون شهروند ما در آلمان چه گناهی کرده اند؟ آیا از آنها بدی دیدید؟ تنها کشور آلمان است که آغوش خود را بر روی تروریستها گشوده است.

رجب طیب اردوغان ضمن اشاره به اینکه قبلا پرونده هایی در مورد 4500 تروریست در اختیار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قرار داده شد ، تاکید کرد : به مقامات آلمانی 4500 پرونده دادم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم.

اردوغان اضافه کرد: وقتی تروریستی در ترکیه باشد، آلمانی ها از ما خواهان بازگرداندن فوری آن هستند و می گویند شما آنها را بفرستید تا ما تصمیم بگیریم. شما تروریستهای شناسایی شده را به ما تحویل نمی دهید ولی از ما می خواهید تا تروریستهای شناسایی شده شما را تحویل دهیم. اگر در کشور شما دستگاه قضایی وجود دارد در کشور ما هم این دستگاه کار می کند. دستگاه قضایی تصمیم می گیرد و با توجه به آن عمل می کنیم. طرز برخورد ما هم همین است.

این در حالی است که در آلمان افراط گرایان و نئونازیست ها مهاجران و اتباع ترک تبار را به شدت مورد آزار و اذیت قرار می دهند و حتی خانه هایشان را به آتش می کشند. مردم ترکیه حتی به دلیل اینکه تیره پوست‌تر و مسلمان بودند مخالفت بیشتری در اعطای حق شهروندی به آنها در آلمان انجام گرفته است .

802

کد خبر: 824395

وب گردی

وب گردی