ریل گذاری و رسیدن آزمایشی قطار به کرمانشاه به معنای فراهم شدن زمینه جابجایی مسافر نیست

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطاری که چند روز قبل وارد کرمانشاه شد آزمایشی بوده و برای تست ریل گذاری بکارگیری شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن سلیمانی درخصوص بهره برداری راه آهن کرمانشاه اظهارداشت: با توجه به شرایطی که در حال حاضر در استان از نظر برآورده شدن توقع رسیدن قطار به کرمانشاه حاکم است و آمادگی استفاده از این وسیله ای که امکان ترددی برای مردم کرمانشاه را در سهولت رفت و آمد حاصل کند، برای آزمایش خط قطاری عبور کرده و به کرمانشاه رسیده است.

وی افزود: این کار انجام شده تا متخصصان ببینند آنچه را که در این مدت به عنوان انجام امور ریل گذاری انجام داده اند قابلیت عبور و مرور دارد، یا نه که اعلام کردند ریل گذاری انجام گرفته و قطار نیز عبور کرده است؛اما ریل گذاری و رسیدن آزمایشی قطار به کرمانشاه به معنای فراهم شدن زمینه جابجایی مسافر نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: امکان مسافرت ریلی به این دلیل فراهم نشده که ایستگاهی ساخته نشده است و به همین دلیل امکان مسافرگیری و بلیت فروشی وجود ندارد؛بنابراین می توان گفت که تنها به بخشی از وعده ها محقق شده است که باید اقدامات زیربنایی به اتمام برسد، ولی بقیه اقدامات مرتبط با این پروژه باقی مانده است.

سلیمانی تصریح کرد: توقع ما این است که به همین نحوی که در دو این سه ماهه اخیر با سرعت لازم کارکردند و نشان دادند که اگر بخواهند می توانند بقیه پروژه را نیز تمام کنند و به این نیاز مردم پایان بخشند و پروژه را تمام کنند تا مردم استان کرمانشاه باور کنند بعد از 16 سال دیگر قطار قابلیت استفاده دارد.

نماینده مردم کنگاور،صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مسئولان مربوطه اعلام کرده اند که تا 3ماه آینده ساخت ایستگاه به اتمام می رسد و قطار می تواند حرکت رسمی خود را آغاز کند.

وی تصریح کرد: این قطار از ملایر وارد استان کرمانشاه می شود و بعد از همدان قسمت اصلی آن از حوزه انتخابیه بنده در صحنه، کنگاور و بخش بیستون هرسین عبور می کند،همچنین مصوبه ای هم گذرانده ایم که قرار است یک قطار نیز از همدان- اسدآباد و کنگاور عبور کند که توقع داریم با سرعت این کار انجام شود؛چراکه این قطار مسافربری سریع السیر است و می تواند در جابجایی مسافربرای کرمانشاه و کوتاه کردن مسیر موثر باشد و از وزیر بعدی راه و شهرسازی انتظار داریم این قطار را راه اندازی کند تا کرمانشاه با توجه به محرومیتی که تاکنون از نظر خط ریلی داشته است، به وضعیت متعادل و قابل قبولی برسد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوری اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص نقش این قطار در توسعه استان کرمانشاه گفت:کرمانشاه تنها مرزی است که کوتاه ترین فاصله را به عراق دارد و امکان جابجایی مسافر و کالا از مرزهای استان کرمانشاه به عراق از نظر مسافت و امنیت فراهم است؛از این رو باید راه های مواصلاتی استان کرمانشاه را توسعه دهیم.

کد خبر: 824425

وب گردی

وب گردی