تاکید استاندار زنجان بر ضرورت همدلی در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استان

استاندار زنجان بر ضرورت همدلی و وفاق در استان در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای تاکید کرد و گفت: ضروری است در راستای انتفای عموم مردم استان، تمامی بخش های تاثیرگذار در کنار یکدیگر باشند و دستیابی به منافع عمومی پایدار که موجب توسعه استان خواهد بود در اولویت کارها قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسداله درویش امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسب روز خبرنگار در محل خانه مطبوعات استان زنجان برگزار شد، کار خبرنگاری را حرفه ای دشوار توصیف کرد و گفت: خبرنگاران در راستای ایفای نقش اجتماعی خود با دشواری های زیادی مواجه می شوند و لذا تمام روزهایی که خبرنگاران مشغول تهیه خبر و گزارش هستند روز خبرنگار است.
وی با بیان اینکه جامعه خبری کشور در چهار دهه اخیر هزینه زیادی در مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داده است، به دشواری ها، جایگاه و رسالت اصلی خبرنگاران در جامعه اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود: خبرنگاران بصورت کاملا مستقل و بر مبنای رسالت بزرگ و عظیم رسانه ای به وظایف حرفه ای خود عمل کنند.
مقام عالی اجرایی استان در این نشست، ضمن قدردانی از همراهی تمامی خبرنگاران و رسانه ها در پوشش اخبار مختلف استان، اظهار کرد: از همراهی و همکاری تمامی خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و مجموعه مطبوعات استان در طول یک سال اخیر تشکر می کنم، هر‌چند گاهی کم لطفی‌هایی را نیز شاهد بوده ایم.
استاندار زنجان با بیان اینکه در ادامه خدمت و کار در استان نیاز به همراهی جامعه رسانه ای داریم، تاکید کرد: هرچه اخبار با دقت بالا و درست انعکاس پیدا کند، معایب کارها بهتر شناسایی می شود و مردم توفیقات دولت، نظام و مسئولین استان را بیشتر و بهتر می‌توانند بشناسند.
وی از رسانه های استان خواست برای اصلاح امور در کنار مسئولان دستگاه های اجرایی باشند و خاطرنشان کرد: اگرچه مسئولان و مدیران مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان عاری از ‌عیب و بی‌نقص نیستند ولی شایسته نیست رویکرد عیب‌جویی در کارها وجود داشته باشد، چرا که عیب جویی در دین اسلام و مکتب امام صادق(ع) مزمت شده و باید دنبال اصلاح امور در جامعه باشیم.
مدیرعالی استان با اشاره به اینکه امروز انعکاس اخبار تنها محدود به داخل ایران نیست و خبرها در سطح دنیا نفوذ و گسترش می یابد، افزود: خبر در محدوده هیچ منطقه، استان، کشور و جغرافیایی محدود و محصور نمی شود و به سرعت از مرزها عبور می کند لذا با توجه به این امر ضروری است اخبار به صورت درست، صحیح و منطبق با واقعیت منعکس شود و تحت تاثیر بداخلاقی های سیاسی قرار نگیرد.
نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: در مراسم تحلیف رئیس جمهور دولت دوازدهم، بیش از 150 خبرنگار از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند که نشان از مطالبه مردم دنیا برای آگاهی از اخبار و مطلع شدن از امور مختلف در سایر نقاط جهان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سه نکته و جهت گیری مهم رهبر انقلاب نسبت به دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر سه جهت گیری مهم بود که باید مسیر کار و راه آینده دولت دوازدهم باشد.
استاندار زنجان توجه دولت به مشکلات مردم، مسائل داخلی کشور، معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم و کشور را نخستین نکته مورد تاکید رهبر انقلاب عنوان نمود و افزود: دولت باید بر این موضوع تمرکز و توجه ویژه ای داشته باشد، چرا که مردم ایران با منابع عظیمی که در اختیار دارند سزاوار نیست با مشکلات معیشتی و بیکاری مواجه شوند.
وی دومین موضوع مورد تاکید رهبری را تعامل گسترده با دنیا برشمرد و اظهار کرد: باید بپذیریم که از ظرفیت های موجود در دنیا با تعامل می‌توانیم بهره ببریم و مطابق تاکیدات رهبری می توانیم با دنیا ارتباط وسیع و گسترده داشته باشیم.
درویش امیری با بیان اینکه می توانیم به ملت ها و دولت های دیگر کمک کنیم و از آن‌ها کمک بگیریم، افزود: اینکه در جلسه تحلیف رئیس جمهور ایران، نمایندگان بیش از 140 کشور دنیا در سطوح مختلف حضور داشتند به معنی پذیرش قدرت ملت ایران است که نشان می دهد، مشارکت حداکثری مردم در کشور محقق شده است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در طول برگزاری انتخابات تلاش در راستای افزایش مشارکت حداکثری مردم در استان مورد توجه بوده است، یادآور شد: این پافشاری و تلاش به دلیل خواست مقام معظم رهبری در راستای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات بود که استقرار قدرتمند دولت دوازدهم و حضور نمایندگان بیش از 140 کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور را به دنبال داشت.

وی ضمن تقدیر از رهبر انقلاب برای ایجاد شرایط لازم جهت حضور سلایق مختلف سیاسی در انتخابات، یادآور شد: مقام معظم رهبری زمینه حضور تمامی سلایق سیاسی در انتخابات را فراهم نمود و شاهد مشارکت نزدیک به 73 درصدی مردم ایران در انتخابات بودیم که این شرایط را مدیون رهبر انقلاب و مردم ایران هستیم.
مقام عالی استان با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ایستادگی در مقابل سلطه طلبی، افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که با این پشتوانه عظیم مردمی و انتخابات شکوهمند که مردم به پای صندوق های رای آمدند، باید در مقابل هرگونه سلطه طلبی با قدرت ظاهر شویم.
استاندار زنجان در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید اطلاعات مورد نیاز رسانه ها را فراهم کنند و رسانه ها با تکیه بر اطلاعات دقیق و صحیح نسبت به درج اخبار و گزارش های خود اقدام کنند.
وی همچنین به برنامه های اقتصاد مقاومتی دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری برای بخش های مختلف، میزان اشتغال تعریف شده وجود دارد که در مجموع 975 هزار شغل در سطح کشور باید ایجاد شود که از این میزان 90 هزار شغل در حوزه آی تی و آی سی تی خواهد بود.
درویش امیری با بیان اینکه دولت در سال جاری برای نوسازی و بازسازی صنایع کشور و همچنین استمرار اجرای طرح رونق اقتصادی حمایت های لازم را انجام می دهد، افزود: سهمیه استان زنجان در برخورداری از اعتبارات بخش نوسازی و بازسازی صنایع 270 میلیارد تومان تعریف شده و در بخش طرح رونق سقف استانی تعریف نشده که باید از حداکثر حمایت ها با تلاش مدیران استانی بهره برد.
استاندار زنجان از برطرف شدن مشکل تامین منابع مالی پتروشیمی زنجان خبر داد و گفت: در نخستین فرصت، بازدید و دیداری با هیئت مدیره این شرکت خواهیم داشت و بر تسریع امور و خارج شدن از انتظار بیش از 90 هزار سهام‌دار خُرد این شرکت تاکید خواهد شد.
وی با بیان اینکه احقاق حقوق ملت جز در مسیر اعتدال محقق نخواهد شد، افزود: با تکیه بر قانون و فرهنگ، در سایه اعتدال و دوری از افراط و تفریط باید مسیر توسعه کشور را فراهم نمود و از حقوق ملت پاسداری کرد.
استاندار زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت شرکت روغن نباتی جهان نیز گفت: بیش از دو هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان فعالیت دارند و کنترل تمامی مسائل آن‌ها بطور همزمان عملی نیست، لذا بروز مشکل برای برخی واحدها امکان پذیر است که مشکل این شرکت در ابتدا تامین مواد اولیه بود که با حضور دستگاه های متولی و پیگیری های انجام شده برطرف شده است.

901

کد خبر: 824426

وب گردی

وب گردی