اقتصاد مقاومتی؛ الگویی الهام بخش برای اشتغالزایی و کارآفرینی در بخش برق

مدیر منطقه برق قدس شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: اقتصاد مقاومتی می تواند یک الگوی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام را در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی و همچنین نقش آفرینی مردم عینیت ببخشد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) علیرضا رنجبر اظهار داشت: با اشاره به این که پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ خودمان عاملی برای شکست و عقب نشینی دشمن است افزود: این موضوع در کشورمان برای نخستین بار با بیانات مقام معظم رهبری شکل گرفت و در راستای فرمایشات ایشان و اصل 44 قانون اساسی، فعالیت های این منطقه به شکل کامل، برون سپاری شد و راه برای جذب نیروهای فعال و اشتغالزایی 200 نفر از همکاران این منطقه در قالب نیروهای پیمانی فراهم شده است.
رنجبر برون سپاری فعالیت ها را در جلوگیری از ریخت و پاش های دولتی مؤثر دانست و تصریح کرد: بخش خصوصی بیشتر سعی می کند از داشته های خود حفاظت کند .در چند سال گذشته منطقه برق قدس در چارچوب اصل 44 قانون اساسی حرکت کرده است و با تلفیق این قانون با سیاست های اقتصاد مقاومتی توانسته به بهترین شکل فعالیت های منطقه را برون سپاری کند.
رنجبر افزود: این روند همچنان ادامه دارد حتی در طرح های شرکت و تأمین برق ابنیه ، ساختمان های جدید و مراکز درمانی بخش خصوصی از طریق برگزاری مناقصه کار را اجرا می کند. مدیر منطقه برق قدس در این زمینه گفت: هم اکنون 100 نفر از پیمانکاران این منطقه دوره های آموزشی ایمنی را طی کرده اند و فعالیت 200 نفر نیز برون سپاری شده است.
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: منطقه برق قدس با 265 هزار مشترک، بیشترین تعداد مشترکین را در سطح شهر تهران دارد و تا کنون توانسته با ایجاد شبکه های هوایی خودنگهدار مشکل خاموشی ها را رفع کند. به گفته وی شهر تهران توسعه همگونی نداشته و ساخت و سازهای بی رویه خارج از طرح تفصیلی باعث شده تا در این کلان شهر برای شرکت های خدمات رسان از جمله توزیع برق تهران ،مشکلاتی ایجاد شود.
او افزود: منطقه برق قدس تا پایان سال 95 دارای 265 هزار مشترک فعال بوده است و 13 روستا در ارتفاعات آن واقع شده از اینروبیشترین تعداد مشترکین را داراست وبا 13 دهیار به شکل مستقیم در تعامل است.وی با اشاره به موقعیت توریستی برخی از محدوده های این منطقه از جمله وجود معروفترین یخچال طبیعی کشور در روستای سنگان اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیشتر مردم این روستاها به دامداری و کشاورزی مشغول هستند وتا حدودی از امکانات زیربنایی بی بهره اند، لذا برق تاثیر فراوانی در زندگی آنها دارد به همین دلیل برای رضایتمندی مردم روستاها پایداری شبکه برق رسانی در این محدوده ها افزایش یافته است.
مهندس رنجبر همچنین با اشاره به اینکه 32 کیلومتر از بزرگراه تهران- شمال در منطقه برق قدس واقع شده است؛تصریح کرد: باید برای تأمین برق این بزرگراه و ساماندهی شبکه برق رسانی آن تدابیری اتخاذ شود.
مدیر منطقه برق قدس پیگیری نصب کنتورهای برق برخی از روستاهای این مناطق را با همکاری مجلس شورای اسلامی و شرکت توزیع برق تهران بزرگ از جمله برنامه های اولویت دارعنوان کرد و در خصوص و ضعیت پیک بار گفت: بیشترین مشکل این منطقه در فصل زمستان است چراکه برخلاف سایر مناطق که در تابستان مصرف برق بالایی دارند در این محدوده به دلیل سردسیر بودن، مردم مجبور هستند از وسایل گرمایشی برقی در فصل زمستان استفاده کنند.
به گفته وی با توجه به عدم گاز رسانی به روستاهای این منطقه و استفاده ساکنان از وسایل گرمایشی برقی؛ مصرف برق در این منطقه افزایش یافته است.مدیر منطقه برق قدس احداث 210 کیلومتر کابل خودنگهدار هوایی ،تعویض 37 درصد تابلوها و شالترها در راستای ایمن سازی و جایگزینی کابل های 130 پست زمینی به آلومینیوم را از اهم اقدامات این منطقه در سال گذشته عنوان کرد.
او اظهار داشت: در بخش کن حدود 97 تیر برق چوبی بالای 60 تا 70 ساله به دلیل قدیمی بودن تعویض و اصلاح و همچنین نسبت به جمع آوری برق های غیرمجا نیز اقدام شده است.
او با اشاره به شناسایی 2 هزار و 700 چراغ روشنایی معیوب گفت: از این تعداد 2 هزار چراغ تعویض شده است و با پیگیری شورایاری محلات شهرک زیتون و سیمون بولیوارنیز شبکه جدیدی احداث و موفق شدیم در بسیاری از نقاط کور این منطقه نیزنسبت به نصب و احداث پست های برق جدید و تامین برق استاندارد و پایداراقدام کنیم . مدیر منطقه برق قدس احداث 44 پست زمینی در 18 ماهه گذشته و پاسخگویی کامل به درخواست ها و مطالبات مشترکان و متقاضیان را از اهم اقدامات انجام شده عنوان کرد.

402

کد خبر: 824434

وب گردی

وب گردی