قربانی خط دفاعی قرمز ها چه کسی خواهد بود

با رها شدن حسینی از بند مصدومیت معمای ترکیب ثابت خط دفاعی پرسپولیس بسیار پیچیده شده است؛ این تیم در این خط باید از بین شش ستاره خود دو نفر را قربانی کند.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی ایسکانیوز، با رفع مصدومیت سید جلال حسینی در حال حاضر پرسپولیس تمام عناصر خط دفاعی خود را در اختیار خواهد داشت.

پرسپولیس در حال حاضر در خط دفاعی: سید جلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، حسین ماهینی و شایان مصلح را در اختیار دارد؛ از این جمع قطعا دو نفر قربانی خواهند شد و ترکیب ثابت این تیم قرار نخواهند گرفت؛ این یک معمای جذاب و البته سردرگم کننده برای برانکو است.

در این گزارش به بررسی نفر به نفر خط دفاعی قرمزهای پایتخت خواهیم پرداخت.

سید جلال حسینی

سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان و ستون خط دفاعی پرسپولیس در فصل گذشته به شمار می رود فصلی که پرسپولیس رکورد کم‌ترین گل خورده در لیگ برتر را مال خود کرد؛ سید جلال که به عنوان بهترین مدافع دو فصل اخیر لیگ برتر کشورمان انتخاب شده است، این فصل انگیزه های فراوانی دارد تا بتواند علاوه بر موفقیت با پرسپولیس شاید در سال خداحافظی اش از فوتبال پس از حضور در جام جهانی سال پر افتخاری را برای خودش رقم بزند.

سید جلال شاید اگر مصدوم نمی شد پیشاپیش سایر بازیکنان به عنوان کاپیتان فصل را آغاز می کرد، اما مصدومیت بد موقع این فرصت را از او گرفت.

در حال حاضر کاپیتان پرسپولیس دوران مصدومیت خود را پشت سر گذاشته است.

البته شاید هنوز به آمادگی کامل نرسیده باشد اما به هرترتیب او نهایتا تا پایان هفته آینده به این مهم دست پیدا خواهد کرد؛ سید جلال در صورت عدم تغییر پست انصاری باید با او و خلیل زاده برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کند.

شجاع خلیل زاده

بالاخره شجاع خلیل زاده در ابتدای این فصل به پرسپولیس رسید؛ در چند فصل اخیر، هر سال بحث انتقال این بازیکن به پرسپولیس مطرح بوده است که البته هر سال بنا به دلایلی این اتفاق نمی افتاد؛ امسال اما خلیل زاده در همان روز های نخست نقل و انتقالات خیلی آرام و بی سر و صدا به پرسپولیس پیوست تا این بازیکن سرانجام برای با پیراهن قرمز این تیم به میدان برود.

سبک بازی شجاع خلیل زاده به شدت مورد علاقه برانکو است و شاید مهم ترین شاخصه این بازیکن سرعت بالا و همچنین قدرت سرزنی مناسب این بازیکن باشد؛ اما شاید بزرگترین نقطه ضعف شجاع اصرار بیش از اندازه اش به حفظ توپ باشد که بارها باعث شده تیمهایی که در آن حضور داشته به دردسر بیفتند، دقیقا مانند بازی این هفته پرسپولیس در تبریز که شجاع با یک همچنین اشتباهی نزدیک بود سه امتیاز پرسپولیس را به یک امتیاز تبدیل کند که البته کامیابی نیا با گل خود مانع این اتفاق شد.

شجاع در این فصل تا کنون یکبار با استفاده از نبوغ خود برای پرسپولیس گل زده است و یک بار هم با اشتباهش باعث باز شدن دروازه پرسپولیس شده است، باید دید برانکو در مورد او چه تصمیمی خواهد گرفت.

برای شجاع دو احتمال وجود دارد، یک اینکه انصاری به سمت چپ خط دفاعی برود و او در کنار سید جلال حسینی در مرکز خط دفاعی قرار بگیرد در غیر این صورت او باید با حسینی و انصاری برای حضور در ترکیب ثابت به رقابت بپردازد.

محمد انصاری

بی حاشیه بدون اضافه کاری و کاملا در خدمت تیم بودن، شاید تنها بخشی از مشخصه های محمد انصاری مدافع با اخلاق این روزهای پرسپولیس باشد.

انصاری ابتدا در لیگ پانزدهم با کلی خوش اقبالی، بعد از مصدومیت وحید حیدریه به ترکیب ثابت این تیم رسید؛ انصاری بعد از این هرگز به نیمکت ذخیره ها باز نگشت او به قدری خوب بود که برانکو وقتی در آغاز لیگ شانزدهم که با قهرمانی مقتدرانه قرمز ها همراه بود او را به مرکز خط دفاعی برد، در حالی که کسی انتظار نداشت پا به پای سید جلال پایه گذار ساختن بهترین خط دفاعی لیگ برتر شدند.

احتمال موجود در مورد انصاری این است که او به سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس کوچ کند و حسین ماهینی به سمت راست خط دفاعی منتقل شود و زوج خط دفاعی را شجاع و سید جلال حسینی تشکیل دهند.

فارق از اینکه انصاری به دفاع چپ برود یا نه قطعا آنقدر با کیفیت است که امکان نیمکت نشینی در صورت سلامت جسمانی برای او زیاد به نظر نمی رسد.

حسین ماهینی

آچار فرانسه و کاپیتان دوم دو فصل گذشته پرسپولیس در بازگشت مجددش به این تیم حسابی سر حال است؛ ماهینی که حتی بعد از فیکس شدن صادق محرمی هم از ترکیب اصلی این تیم خارج نشده این مدتی است به عنوان دفاع چپ برای پرسپولیس به کار گرفته می شود؛ ماهینی البته در حالی که در همین پست بازی می کرده سه بار در ترکیب تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا جای گرفته است.

ماهینی در صورتی که برانکو نخواهد از محمد انصاری در پست مدافع چپ بهره ببرد جای محکمی در این پست خواهد داشت در غیر این صورت یا به جای محرمی به سمت راست خط دفاعی منتقل خواهد شد و یا نیمکت ذخیره ها پذیرای او خواهد بود.

صادق محرمی

صادق محرمی به معنای واقعی یک پدیده غافلگیر کننده است؛ او فصل گذشته را در حالی به پرسپولیس آمد که در ابتدا حتی در رقابت بین او ماهینی نیز کسی برای او شانسی قائل نبود؛ این در حالی بود که چندی بعد رامین رضاییان نیز به این تیم برگشت و احتمال حضور محرمی در ترکیب پرسپولیس چیزی در حدود صفر درصد به نظر می رسید؛ اما برانکو در حضور ماهینی و رضاییان که هر دو در آن مقطع ملی پوش بودن محرمی را در ترکیب ثابت این تیم قرار داد و حتی به خاطر او ماهینی را به سمت چپ خط دفاعی منتقل کرد اما محرمی را از ترکیب خارج نکرد.

به هر ترتیب محرمی بازیکن مورد علاقه برانکو است و جوانی او هم مزید بر علت شده تا برانکو به او امید زیادی داشته باشد؛ البته او نیز جایگاهش در ترکیب ثابت پرسپولیس صددرصدی نیست و امکان حضور ماهینی در این پست و در نتیجه نیمکت نشینی برای محرمی وجود دارد.

شایان مصلح

در فصل نقل و انتقالات این فصل مصلح در یک انتقال جنجالی در حالی که استقلال نیز برای جذب او تلاش زیادی کرده بود به پرسپولیس پیوست

مصلح در اولین بازی این فصل پرسپولیس در سوپرجام مقابل نفت به عنوان بازیکن اصلی به میدان آمد و اتفاقا بازی بسیار خوبی هم از خود به نمایش گذاشت و با نفوذ های پی در پی خود بارها خط دفاعی نفت را آزار داد. مصلح بازیکن جوانی محسوب می شود که از فیزیک مناسبی نیز برخوردار است؛ البته او برای بازی در ترکیب ثابت به سد محکمی به نام ماهینی برخورد کرده است که این روزها واقعا آماده است؛ او در دو بازی ابتدایی امسال فرصت بازی کردن در ترکیب اصلی پرسپولیس را نداشته است، اما با توانایی هایی که در او وجود دارد و همچنین فصل سخت و طولانی که در انتظار پرسپولیس است، مسلما به او نیز بازی های فراوانی خواهد رسید.

به هر تریب از بین این شش نفر تنها چهار نفر از آن ها می توانند در ترکیب اصلی برای پرسپولیس به میدان بروند؛ گذشتن از نام هر یک از این بازیکنان کار بسیار دشواری خواهد بود. مسلما داشتن هر یک از آن ها آرزوی هر مربی لیگ برتری است؛ اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که پرسپولیس این فصل باید در سه جام به صورت مستمر بجنگد و بی شک نمی توان تنها با چهار مدافع تخصصی ثابت در همه این مسابقات شرکت کند.

در نهایت این هفته با بازگشت سید جلال حسینی بابد دید آیا پرسپولیس با ترکیب دگرگون شده در خط دفاعی وارد میدان خواهد شد یا با همان ترکیب هفته های گذشته راهی میدان خواهد شد؛ با توجه به روحیات برانکو تشخیص این امر بسیار دشوار است.

606

کد خبر: 824443

وب گردی

وب گردی