استاندار مازندران: زندان باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود

استاندار مازندران گفت: نگاه به زندان و مسایل آن باید نگاهی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و تادیبی باشد و زندان در واقع باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران درجلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی استان با اشاره به این که مباحث اجتماعی، مباحثی مهم و تعیین کننده در تحولات جامعه است که مدیران و آحاد جامعه باید به آن حساس باشند، گفت: دولت تدبیر و امید با نگاهی واقع بینانه و علمی در این راستا پای کار آمد و اقدامات ارزشمندی در دولت یازدهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی صورت گرفت.

استاندار با اشاره به این که آسیب های اجتماعی زمینه ساز نا امنی و تهدید کننده امنیت جامعه است، یاد آور شد: نگاه به زندان و مسایل آن باید نگاهی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و تادیبی باشد و زندان در واقع باید به کانون اصلاح و تربیت تبدیل شود.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که توقف رشد زندانیان و کاهش آمار زندانیان استان اقدام خوبی بوده است، یاد آور شد: امنیت اجتماعی، زیرساخت امنیت ملی است.

فلاح با اشاره به این که کنترل آسیب های اجتماعی موجب ارتقا امنیت می شود، گفت: تکمیل زندان های در حال احداث در استان از ضروریات این بخش است.

وی بر بهره گیری از ظرفیت خیرین در نوسازی و بهسازی زندان های استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: اجرای آیین نامه مجازات های جایگزین حبس می تواند در کاهش جمعیت کیفری زندان ها اثر گذار باشد.

در آغاز این جلسه غفاری، مدیر کل زندان های استان گزارشی از وضعیت زندان های استان، اقدامات صورت گرفته و برخی نیازمندها در این بخش ارایه نمود.

901

کد خبر: 824454

وب گردی

وب گردی