وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی:  تمایل داریم با عربستان، اردن و مصر همکاری دفاعی داشته باشیم

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو تمایل دارد در نشست منطقه‌ای مشترک با حضور عربستان، اردن و مصر، شرکت داشته باشد و با مقامات حاضر درباره دستیابی به یک توافقنامه‌ دفاعی مذاکره کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میدل ایست مانیتور؛ «ایوب کارا»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی و از اعضای "کنست" و عضو "حزب لیکود"، اعلام کرد تل‌آویو به دنبال همکاری‌های دفاعی با عربستان، اردن و مصر است و تمایل دارد در نشست منطقه‌ای مشترک با حضور این سه کشور شرکت داشته باشد و با مقامات حاضر درباره دستیابی به یک توافقنامه‌ دفاعی مذاکره کند.

این نشست منطقه‌ای با محوریت سیاسی، امنیتی برگزار می‌شود. برخی منابع که نامشان فاش نشده است خبر دادند عربستان تلاش‌هایی را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی آغاز کرده است. این در حالیست که امارات متحده و بحرین هم‌اکنون روابط پنهانی را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند.

یک دیپلمات صهیونیست چندی پیش اظهار کرد در روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای خلیج فارس پیشرفت حاصل خواهد شد.

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد تل‌آویو و ریاض در مورد نحوه عادی‌سازی روابط تجاری، مذاکراتی را آغاز کرده‌اند و احتمالا سعودی‌ها یک دفتر تجاری در تل‌آویو تاسیس می‌کنند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نخستین سفر خارجی خود در مقام ریاست جمهوری را به عربستان و سپس به اراضی اشغالی انجام داد. وی مدعی شد فصل جدیدی در حل بحران خاورمیانه گشوده شده و به زودی خبری بزرگ و حیرت‌آور در این باره منتشر خواهد شد.

«انور عشقی»، رئیس مرکز مطالعات و حقوق خاورمیانه، که دلال روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی توصیف می‌شود، در این باره گفت: یک تغییر رفتار از سوی عربستان در قبال اسرائیل دیده می‌شود. اظهار نظرات و توییت‌هایی که مقامات سعودی می‌گذارند، القا کننده این موضوع است که آنها باور دارند هرگز اسرائیل علیه عربستان رفتاری خصمانه نداشته است.

کارشناسان بسیاری معتقدند شاهزاده محمد بن سلمان در حال فراهم کردن شرایطی است که امکان رسیدن به یک توافق با رژیم صهیونیستی را مهیا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوانان

802

کد خبر: 824479

وب گردی

وب گردی