«باغ های معلق انگور» منتشر شد

آلبوم موسیقی «باغ های معلق انگور»، اثری از گروه موسیقی گاه، به نوازندگی حمید مرادیان و بابک کوهستانی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، «باغ های معلق انگور» نام اثری است که «حمید مرادیان» است که به تازگی با نوازندگی سنتور و «بابک کوهستانی» با نوازندگی ویولا، قطعاتش را ساخته شده است.

این اثر شامل ۶ قطعه بی کلام با نام‌های «آن اول»، «آن دوم»، «آن سوم»، «آن چهارم»، «آن پنجم» و «آن ششم» است.

در«باغ های معلق انگور» دو سبک موسیقی در همراهی با سازهای سنتور و ویولا کنار هم نشسته اند و گفتگو کرده اند.

حمید مرادیان از نوازندگان این آلبوم با اشاره به همراهی سازهای سنتور و ویولا در آلبوم «باغ های معلق انگور» گفت: ایده بداهه نوازی بر اساس دو فرهنگ موسیقایی، زمانی شکل گرفت که سعی کردیم امتحان کنیم آیا می شود دو موسیقی به ظاهر متفاوت را همزمان با هم نواخت ؟! به هر ترتیب در این برنامه سعی شده موسیقی دستگاهی ایران در کنار موسیقی رنسانس اروپا و دیگر اقوام کهن جهان شنیده شود.

وی ادامه داد: در این آلبوم سنتور به عنوان ساز ایرانی معرف فرهنگ موسیقایی ایران و به طور خاص ردیف دستگاهی قرار گرفت و ویولا نیز معرف فرهنگ های غیر ایرانی که در جمله بندی و حتی مدها با موسیقی ایران متفاوت هستند. این دیدگاه بر منجمد بودن موسیقی در زمان و مکانی خاص باور ندارد و آنچه در نهایت عرضه می شود نه از جنس موسیقی «آفریده شده» که از جنس موسیقی «کشف شده» است.

به گزارش ایسکانیوز، گروه موسیقی گاه فعالیتش را از سال ۹۴ در عرصه موسیقی آغاز کرده است. این گروه زمستان سال ۹۴ کنسرتی را در باغ نگارستان تهران روی صحنه برد و اردیبهشت ماه امسال نیز در تالار رودکی تهران قطعات آلبوم «باغ های معلق انگور» را اجرا کرد.


503

کد خبر: 824508

وب گردی

وب گردی