تداوم گرمای 50 درجه در برازجان بوشهر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای سومین روز متوالی دمای هوای شهر برازجان دراین استان 50 درجه سانتیگراد گزارش شد.

به گزارش ایسکانیوز، پیام مساعدی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مدت دمای هوا در شهرهای اهرم و خورموج به 48 درجه رسید و در عسلویه نیز 46 درجه سانتیگراد اعلام شد.
وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته بوشهر، دیر و جم دمای 44 درجه را تجربه کردند و جم نیز با 27 درجه کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشت.
مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده خارگ با 98 درصد و برازجان با 8 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان رطوبت را داشتند.
وی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نیز نشان دهنده تداوم وزش ملایم باد با جهت جنوبی تا اواخر هفته جاری است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: به سبب این وضعیت پیش بینی شده پدیده غالب در سطح استان گرما و شرجی بالا و در برخی نقاط مه صبحگاهی و خلیج فارس نیز بطور نسبی آرام باشد.
وی بیان کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.
مساعدی افزود: در این مدت جهت وزش باد متغیر و بطور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا 28 کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعد از ظهر گاهی تا 34 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
وی گفت: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در خلیج فارس 30 تا 90 سانتی متر پیش بینی شده است.
مساعدی یادآور شد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت 02:34 بامداد ، مد اول 09:02، جزر دوم 16:18و مد دوم دریا در 22:33 خواهد بود.
شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

900

کد خبر: 824547

وب گردی

وب گردی