توان ایران برای خودکفایی در تولید 95درصد تجهیزات بخش توزیع گاز

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: شرکت های ایرانی، توانایی ساخت 95 درصد تجهیزات بخش توزیع گاز، 90 درصد نیازهای بخش انتقال و بیش از 75 درصد لوازم بخش پالایشگاه‌های گازی را دارند.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت نفت با حمایت از سازندگان داخلی، برای ارتقای توان و جایگاه آنها و دستیابی به خودکفایی در بخش های مختلف صنعت نفت تلاش کرده است.
در نتیجه این اقدام ها، سازندگان داخلی به سطحی از توانایی رسیده اند که امکان خودکفایی در بخش های مختلف این صنعت فراهم شده است؛ به طوری که بیش از 70 درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور ساخته می شود.
دراین میان، در بخش گاز نیز سازندگان داخی رشد قابل توجهی داشته اند.
به گزارش شرکت ملی گاز، «مجید خیامیان» رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در همین پیوند با تشریح توانمندی شرکت های ایرانی برای ساخت تجهیزات بخش توزیع و انتقال گاز اعلام کرد: با توجه به توانایی سازندگان داخلی، براحتی می‌توان برای حضور در بازارهای بین‌المللی با استانداردهای خوب، برنامه‌ریزی کرد.
چندی پیش رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به ایرنا گفت: اجرای قراردادهای جدید نفتی و ورود شرکت های بین المللی به کشور بهترین فرصت برای سازندگان داخلی برای ارتقای توان مدیریتی و مالی آنهاست.
به گفته وی، اگر با شرکت های خارجی، تعامل نداشته و بی رقیب باشیم، کیفیت خدمات و فعالیت های ما بالا نمی رود.
از برنامه های وزارت نفت برای حمایت از سازندگان داخلی، اجرای طرح تولید 10 گروه کالایی پرمصرف صنعت نفت است.
طرح بومی سازی ١٠ گروه خانواده کالاها و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت با دستور وزیر نفت و با هدف تقویت توانمندی های داخلی و اتکای بیشتر صنعت نفت به محصولات سازندگان ایرانی، از اواخر سال 13٩٣ در دستور کار قرار گرفت.
این ١٠ گروه کالایی شامل تجهیزاتی مانند ساخت تجهیزات سرچاهی و رشته تکمیلی درون چاهی، پمپ های درون چاهی، انواع مته های حفاری (صخره ای، الماسی، مغزه گیری)، انواع شیرهای کنترلی، ایمنی و تجهیزات جانبی، انواع لوله ها (لوله های جداری بدون درز از 3.8 تا ١٣ اینچ، لوله های جداری با درز از ٢٠ تا ٣٠ اینچ، لوله های مغزی، لوله های حفاری و لوله های جریانی بدون درز بالای ٦ اینچ)، الکتروموتورهای ضد انفجار و دور متغیر، ماشین های دوار (توربین، کمپرسور و پمپ ها شامل پمپ های گریز از مرکز)، فولادهای آلیاژی، ابزارهای اندازه گیری حفاری و ساخت پیگ های هوشمند است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 824578

وب گردی

وب گردی