بهبود وضعیت تأمین دارو در کشور/کمبود دارو در داروخانه‌ها از ۳۰۰ قلم به ۳۰ مورد رسید

رییس سازمان غذا و دارو گفت: در طی ۴ سال اخیر کمبود دارو در داروخانه‌ها از ۳۰۰ قلم به ۳۰ مورد رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، رسول دیناروند در این باره گفت: در حال حاضر با کمبود ۳۰ الی ۴۰ قلم دارو در کشور، روبرو هستیم که از طریق سامانه ۱۴۹۰ از نوع این دارو‌ها مطلع می‌شویم.

وی افزود: وضعیت تأمین دارو در کشور، نسبت به ۴ سال گذشته تفاوت چشمگیری داشته و از کمبود ۳۰۰ قلم دارو، به ۳۰ قلم رسیده است. براساس آمار‌های موجود، اوضاع تأمین دارو‌های نایاب بهبود یافته است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به طور دقیق اسامی دارو‌های موردنیاز را اعلام کرد چرا که کمبود‌ها ثابت و مختص به دارو‌های خاص نیست و در مواقعی هم شاهد نبودن یک داروی معمولی در داروخانه‌ها بوده ایم.

وی عنوان کرد: هیچ کمبود دارویی پایدار نیست و سازمان غذا و دارو تلاش می‌کند درقبال تقاضای مردم، ظرف ۴ الی ۵ هفته، نبود دارو‌های مورد نیاز را جبران کرده و روند تهیه آن را کاهش دهد.

دیناروند اذعان داشت: بیماری‌های صعب العلاج از جمله هموفیلی، تالاسمی، سرطان، ام اس و برخی از بیماری‌های نادر و متابولیک از حمایت دارویی سازمان غذا و دارو به نسبت متفاوتی برخودار می‌شوند براین اساس برخی از بیماری‌ها که تعاریف معنادار و درمان دارویی دارند از اهمیت بیشتری نسبت به برخی بیماری‌های بی معنا و بی درمان دارویی برخودار هستند.

701

کد خبر: 824599

وب گردی

وب گردی