طالبان 235 روستایی را آزاد کرد

گروه طالبان روستاییانی را که به دلیل شورش بازداشت کرده بود، آزاد کرد. برخی از مردم روستای میرزا اولنگ هنوز در منطقه تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد منطقه‌ای در افغانستان اعلام کرد گروه طالبان 235 روستایی که پس از شورش در روستایی در شمال منطقه سرپل از سوی این گروه بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

ظاهر وادات، فرماندار این منطقه گفت‌: مردم روستای میرزا اولنگ خود را به شهر سرپل، بزرگترین شهر منطقه رسانده‌اند. با این وجود، هنوز تعدادی از مردم این روستا تحت کنترل طالبان هستند.

این مقام افزود: نیروهای امنیتی افغان پس از روزها وقفه برای رسیدن نیروی‌های کمکی، به زودی عملیات پاکسازی روستا را برای بازپسگیری آن از طالبان آغاز خواهند کرد.

طالبان در روزهای اخیر با حمله به روستای میرزا اولنگ، این روستا را به تصرف خود درآورد. در این حمله نزدیک به 50 شبه نظامی و مردم محلی کشته شدند.

پیش‌تر مقامات دولت افغانستان اعلام کردند بیش از 600 شبه نظامی که به نظر از هر دو گروه طالبان و داعش تشکیل شده‌‌اند، روستای میرزا اولنگ در شمال افغانستان را به تصرف خود درآوردند. با این وجود، گروه طالبان گزارش‌ها درباره استفاده این گروه از شبه نظامیان خارجی و همکاری با گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان را تکذیب کرده است.

کد خبر: 824620

وب گردی

وب گردی