وزیر دفاع آمریکا: تهدید پشت تهدید یعنی جنگ

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا معتقد است در حالی هنوز گزینه مذاکره روی میز قرار دارد که افزایش تهدیدات کره شمالی به احتمال وقوع جنگ قوت بیشتری بخشیده است.

یه گزارش ایسکانیوز، رئیس جمهور گوام ویدئویی منتشر کرد که در آن تاکید دارد هیچ تهدید تازه ای علیه گوام وجود ندارد.

ادی بازا کالوا، در این ویدئو گفت: من می خواهم به مردمم اطمینان دهم که هیچ تهدیدی علیه جزیره ما یا ماریانا وجود ندارد. در کشور من مشاورین امنیتی حضور دارند که با بخش های نظامی-امنیتی مرتبط هستند. ارزیابی های این بخش ها به ما می گوید سطح تهدید کره شمالی علیه گوام افزایش نیافته است. به ما اطمینان داده شده که خطوط دفاعی کافی و مناسبی برای دفاع از جزیره ما وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود دویست هزار آمریکایی در جزیره ما حضور دارند. پس مطمئن باشید که ما تنها نیستیم.

در پی تهدید کره شمالی، وزارت دفاع آمریکا اعلام آمادگی کرد تا از تجاوزات کره شمالی به کشورهای دیگر جلوگیری نماید.

جانی مایکل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت و گو با خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: ما همیشه از منظر آمادگی در سطح بالایی قرار داریم و قادر به مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی کره شمالی هستیم.

تهدید گوام توسط کره شمالی زمانی انجام شد که آمریکا بمب افکن های بی-1بی را در مرزهای این کشور به پرواز در آورد. این کشور یک منطقه استراتژیک مهم برای آمریکایی ها در اقیانوس آرام محسوب می شود که هزاران آمریکایی در آن ساکن هستند.

موقعیت گوام باعث می شود که تبدیل به نقطه امنیتی مهمی برای ارتش آمریکا در محدوده آسیای شرقی باشد و بتواند شرایط را برای پوشش های هوایی و امنیتی مساعد کند.

آمریکا باید به تهدیدات امنیتی- نظامی که کیم جونگ اون برای آن ها ترتیب می دهد پاسخ دهد. مهمترین این تهدیدات، حمله هوایی است که آمریکا باید در قبال آن قاطع باشد.

کارل شوستر، کارشناس بخش اقیانوس آرام از دانشگاه هاوایی می گوید: آمریکا باید از پایگاه هوایی خود در ژاپن کمال بهره را برده و توکیو را تا حد امکان وارد این چالش کند. واشنگتن باید تا جای امکان چالش ها را حول کره شمالی افزایش دهد.

از سوی دیگر دونالد ترامپ درباره تهدید جدید کره شمالی متقابلا تهدید کرد، این کشور را طوری به "آتش و خشم" می کشد که "جهان مثال آن را ندیده باشد".

رئیس جمهور آمریکا گفت: بهتر است که کره شمالی به تهدید کردن آمریکا ادامه ندهد. چرا که در صورت ادامه این کار آن ها آتش را به چشم خواهند دید. خشم را احساس خواهند کرد و قدرت صریح و قاطع آمریکا را به گونه ای می چشند که جهان تاکنون آن را به چشم ندیده باشد.

دلیل اینگونه تهدیدها از سوی دونالد ترامپ این بوده که منابع اطلاعاتی آمریکا از تجهیز یک موشک بالستیک با یک کلاهک هسته ای از سوی کره شمالی خبر داده اند.

کره شمالی طرح حمله به منطقه تحت نظارت آمریکا در گوام را در دست بررسی قرار داده و از طرفی آمریکا این بار با تعداد بیشتری از بمب افکن های بی-1بی به مانور نظامی پرداخته است. مانوری که جت های ژاپن و کره جنوبی نیز به آن پیوسته اند.

رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این نیز از پارلمان این کشور درخواست کرد تا اصلاحاتی در بودجه تسلیحاتی این کشور صورت دهد تا بدین وسیله شرایط را برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ فراهم آورد.

او گفت: من معتقدم ما بجای پیشرفت جزئی سیستم دفاعی کشورمان، به یک سری اصلاحات کامل نیازمندیم. اصلاحاتی که بتواند صنایع دفاعی ما را به میزان بیشتری تغییر دهد.

از طرفی آمریکایی های معتقدند کره شمالی پیشرفت های بسیاری در زمینه تولید سلاح هسته ای داشته است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در این باره که آیا هنوز گزینه مذاکره روی میز است یا خیر گفت: ما پیش از این گفته بودیم که افزایش تهدیدها منجر به افزایش احتمال حمله نظامی خواهد شد. کاهش تنش ها نیز می تواند احتمال مذاکره را افزایش دهد.

این در حالی است که روز گذشته، ری یونگ هو وزیر دفاع کره شمالی در اجلاس کشورهای جنوب شرق آسیا گفته بود: در صورتی که آمریکا بخواهد درسی را به پیونگ یانگ دهد، ما نیز به آن ها عبرتی خواهیم داد که هیچگاه فراموش نکنند.

جان سالیوان نیز روز گذشته اعلام کرد : آمریکا تاکنون مشخص نکرده است که نمی خواهد با کره شمالی گفت و گو کند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی گفت و گوهایی که با رکس تیلرسون داشتم، بر من آشکار شد که برنامه های آمریکا از زمان سفر تیلرسون به ژاپن، چین و کره جنوبی تاکنون دچار تحول خاصی نشده است.

801

کد خبر: 824624

وب گردی

وب گردی