افزایش تعداد کشته‌شدگان یمنی پس از بمباران فرودگاه صنعا

شورای مهاجران نروژ از کشته شدن 10 هزار یمنی به دلیل نبود امکان سفر آنها به خارج از یمن برای مداوا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری ان آر سی، یک سال پس از بمباران هوایی فرودگاه صنعا، تعداد شهروندان یمنی که به دلیل عدم امکان انتقال مجروحان به خارج از کشور برای مداوا کشته شده‌‌‌اند، بیش‌ از تلفات حملات هوایی ائتلاف رژیم سعودی است.

بر این اساس، وزارت بهداشت یمن اعلام کرد 10 هزار یمنی به دلیل شرایط بهداشتی و نبود امکان سفر به خارج از کشور برای مداوا کشته شده‌اند. این درحالی است که 9 هزار نفر در درگیری‌های جنگ این کشور به طور مستقیم جان خود را از دست داده‌‌اند.

ائتلاف عربی به رهبری رژیم سعودی از نهم ماه اوت سال 2016، محدودیت‌های هوایی علیه یمن وضع کرد که به معنای نبود امنیت سفر هوایی برای بسیاری از شهروندان یمنی بود.

در اوایل جنگ یمن، نزدیک به 7 هزار نفر از شهروندان این کشور برای دسترسی به خدمات پزشکی که در این کشور وجود نداشت از طریق فرودگاه صنعا به خارج از کشور سفر کردند.

"موتاسیم حمدان" مدیر شورای مهاجران نروژ در این باره گفت: نداشتن دسترسی برای مسافرت درمانی یمنی‌ها به معنای آن است که هزاران نفر که به بیماری‌های قابل درمان دچارند، محکوم به مرگ هستند. فراتر از بمباران هوایی و شیوع بیماری وبا، جنگ در یمن زندگانی مردم این کشور را در همه جنبه‌ها ویران کرده‌ است.

از زمان آغاز تجاوز رژیم سعودی به یمن، بیش از 54 هزار نفر در این جنگ کشته یا زخمی شده‌اند. همچنین از ماه آوریل سال جاری، نزدیک به نیم میلیون نفر به بیماری وبا مبتلا شده‌اند.

کد خبر: 824705

وب گردی

وب گردی