غرضی: با این کابینه تغییر چشم گیری در وضعیت اقتصادی دیده نخواهد شد

وزیر اسبق پست و تلگراف اظهار داشت: با وجود این عزیزانی که در حال حاضر در حوزه اقتصادی دولت معرفی شده اند، همان روش های قبلی در حوزه اقتصادی اعمال خواهد شد و روش جدیدی به وجود نخواهد آمد؛ زیرا که این بزرگان همگی سوابقشان ملموس است.

محمد غرضی وزیر اسبق پست و تلگراف در خصوص کابینه معرفی شده دولت دوازدهم از سوی رئیس جمهور و ارزیابی آن در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز بیان کرد: این 17 نفره معرفی شده از سوی رئیس جمهور به نظر بنده خوب هستند؛ حدود 50 درصد اعضای کابینه عوض شده است که همان وعده آقای روحانی در ایام انتخابات می باشد.

وی افزود: امیدوارم دولت و مجلس با یک دیگر تعامل کنند تا بتوانند وزرای پیشنهادی را با آرای بالا وارد وزارتخانه بشوند و اگر وزیری با رای پایین انتخاب شود، وزارتخانه به وی انگیزه نمی دهد و آن طوری که باید با انگیزه نمی تواند خدمت کند .

غرضی با بیان این که با کابینه فعلی تغییر چشم گیری در وضعیت اقتصادی دیده نخواهد شد تصریح کرد: با وجود این عزیزانی که در حال حاضر در حوزه اقتصادی دولت معرفی شده اند همان روش های قبلی در حوزه اقتصادی اعمال خواهد شد و روش جدیدی به وجود نخواهد آمد؛ زیرا که این بزرگان همگی سوابقشان ملموس است.

وزیر سابق پست و تلگراف تاکید کرد: ستادهای موجود دولت در وزارتخانه ها تحول پذیر نیست و به عمق وزارتخانه خانه ها نخواهد رفت؛ اگر این افراد معرفی شده نتوانند به عمق وزارتخانه بروند و امور جاری را خود تجزیه و تحلیل کنند و آن را دست ستادهای وزارتخانه بسپارند، تحولی ایجاد نخواهد شد.

وی اظهار داشت: بنده امیدوارم به وزارتخانه هایی مانند آموزش عالی و آموزش و پرورش که هرگز تا به حال ستاد نداشته اند، دارای ستاد شوند و مورد تایید مجلس شورای اسلامی نیز باشد و بتوانند این ستادها به جای کار طولی، به صورت عرضی کار کنند.

غرضی با اشاره به نرخ سرمایه گذاری در دولت آینده خاطر نشان کرد: در خصوص نرخ سرمایه گذاری در دولت آینده، این که دولت بتواند هزینه سرمایه گذاری را پایین بیاورد و رقابت میان تولید کننده ایرانی و خارجی به وجود بیاید، به نظر بنده آینده روشنی ندارد.

302

کد خبر: 824718

وب گردی

وب گردی