کنسرسیوم داخلی برای اجرای ۲ سکوی فاز ۱۱ تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: کنسرسیومی متشکل از بنگاه‌های داخلی برای اجرا و راه‌اندازی دو سکوی ۲۰ هزار تنی توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی تشکیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران در این باره گفت: رهبری این کنسرسیوم با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران است و هم اکنون نیز ۵ شرکت داخلی که در زمینه ساخت تجهیزات نفتی فعال هستند نامشان در این کنسرسیوم قرار گرفته است.

او افزود: نشست مقدماتی این کنسرسیوم هفته گذشته در انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران برگزار و در ادامه، شرکت‌های دیگری نیز به فهرست اعضای آن اضافه خواهند شد.

پدیدار تصریح کرد: در ضمائم قرارداد اخیر شرکت نفتی توتال فرانسه و شرکت ملی نفت ایران، استفاده از ظرفیت توان ساخت داخل تجهیزات نفتی برای اجرای پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی مورد تاکید و اشاره قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران عنوان کرد: تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی برای ورود به این پروژه بزرگ نفتی جزو اولین دستاوردهای قرارداد بزرگ توتال در ایران است، بخش خصوصی ایران در صنعت نفت، با اعلام آمادگی برای اجرای دو سکوی دریایی ۲۰ هزار تنی این پروژه، توان واقعی خود را به رخ خواهد کشید و بر این واقعیت صحه خواهد گذاشت که سازندگان داخلی در صنعت نفت توان ورود به اجرای پروژه‌های بزرگ و بین‌المللی را دارد.

او گفت: برآورد اولیه از اجرای این دو سکوی دریایی در فاز نخست نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار است، همچنین شرکت‌های عضو کنسرسیوم داخلی ساخت دو سکوی دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی ابتدا از سوی شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم نفتی توتال مورد ارزیابی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای قرار خواهند گرفت و پس از تایید، ورود به اجرای این پروژه را آغاز خواهند کرد.

تشکیل این کنسرسیوم از سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت ایران گامی به سوی اجرای قراردادهای جدید نفتی است که بر اساس آن، در قراردادهای نفتی باید ۵۱ درصد از تجهیزات اجرا و ساخت پروژه‎‌ها از داخل کشور تامین شود.

402

کد خبر: 824746

وب گردی

وب گردی