خبرنگاری شغلی شریف و ارزشمند است/مطالبه گری برای کاهش آسیب های اجتماعی

آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور وزیر بهداشت و مسئولان وزارت بهداشت در ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز سید حسن هاشمی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:خبرنگاری شغلی خطیر و مهم است و راه روشنگری است که تمامی مصلحان و اندیشگران پیموده اند. در این زمینه لازم است ضمن رعایت صداقت و تقوا حقوق شهروندی را رعایت کنیم و از رفتار ناپسند در جامعه بپرهیزیم .خبرنگاری شغلی شریف و ارزشمند است و من نه به عنوان وزیر به عنوان برادر شما تاکید می کنم قدر این جایگاه ارزشمند را بدانید.
وی ادامه داد:تا به امروز اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است و ما موظفیم به توفیقات نظام کشور افتخار کرده و مردم را ناامید نکنیم. در کنار هشدارهایی که می دهیم بهتر است بشارتی هم وجود داشته باشد تا نسل جدید به آینده امیدوار باشند.
وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر دولت دوازدهم در آستانه تشکیل شدن است و من خیلی خوشحالم هستم و احساس می کنم همگی مردم نیز خوشحال هستند. مردم از متهم کردن یکدیگر و همهمه و دعوا خوششان نمی آید و دلشان می خواهد مسئولان به آن ها توجه کنند و این حق مردم است؛ زیرا در صحنه هایی که لازم بوده بیش از انتظار حاضر شدند .
وی افزود: گرفتاری های مردم زیاد است و باید به آن رسیدگی کرد. امیدواریم مجلس در بررسی صلاحیت ها و رای به کابینه به انتظار عمومی و صلاحیت افراد توجه کند تا کابینه بتواند اقدامات خوبی را انجام دهد.
وی افزود: اگر کمک خبرنگاران نبود تا این حد رضایت مندی در سطح کشور ایجاد نمی شد امیدواریم خبرنگاران در زمینه توانمند سازی و آگاهی بخشی به مردم در حوزه سلامت رعایت بهداشت و مطالبه گری از سایر سازمان ها کمک کنند.

دکتر هاشمی بااشاره به مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در دولت دوازدهم گفت: مهم ترین محور های در نظر گرفته شده، تداوم و ارتقای طرح تحول سلامت در قالب برنامه ششم توسعه و سپس نظام ارجاع و استقرار آن است .
وی اضافه کرد: خوشبختانه موفق شده ایم 6000 مرکز بهداشتی و مرکز جامع پایگاه خدمات ایجاد کنیم و ظرفیت دانشجو ها را افزایش بدهیم.
وی تاکید کرد:در حال حاضرتصور می کنم زمان اجرای نظام ارجاع فرا رسیده باشد باید برای بهبود شرایط موجود برای دستیابی به اهداف بزرگتر تلاش کنیم. بخش مهم اهداف در نظر گرفته مطالبه گری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

700

کد خبر: 824768

وب گردی

وب گردی