رئیس جمهور کنیا درانتخابات  پیشتاز است

انتخابات کنیا در حالی رو به اتمام است که اهورا کنیاتا، رئیس جمهور این کشور با کسب 54 درصد از کل آراء شمارش شده از رقیب دیرینه خود پیش است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشنگتن پست، رئیس جمهور کنیا با اختلاف بالایی پیش است و از شانس زیادی برای پیروزی در دور اول انتخابات برخوردار است. این در حالیست که اپوزیسیون این کشور صبح امروز اعلام کردند تقلب های گسترده ای صورت گرفته است.

این کار اپوزیسیون کنیا می تواند منجر به جنگ ها و خشونت های داخلی گسترده ای شود.

طبق نتایجی که تاکنون اعلام شده است، اهورا کنیاتا با کسب 54 درصد آراء در برابر 45 درصد، از رایلا اوگیندا پیش است. این در حالی است که طبق نتایج اعلام شده، 93 درصد از کل آراء شمارش شده اند.

اودینگا، نامزد اپوزیسیون کنیا در انتخابات، صبح امروز درباره نتیجه انتخابات سخن گفت و از یک "تقلب تمام عیار" خبر داد. وی اعلام کرد که نتیجه به طور چشمگیری دستکاری شده است. اودینگا مدعی شد دولت با هک کردن سیستم انتخاباتی کنیا، نتیجه را دستکاری کرده است و دلیل قتل کریس ماسوندو، مخالفت وی با تقلب در انتخابات بوده است.

نامزد اپوزیسیون های کنیا مدعی شد فردی که بجای ماسوندو تعیین شده است، در حال انجام ماموریت تقلب در انتخابات است و کنترل شبکه را نیز در دست دارد.

انتخابات کنیا روز گذشته آغاز شد. از مدت ها پیش از انتخابات دستگیری ها و قتل هایی آغاز شده بود که نگرانی اپوزیسیون این کشور را نسبت به احتمال تقلب در این مراسم برانگیخته بود.

همچنین روز گذشته باراک اوباما ضمن یک تماس تلفنی با اهورا کنیاتا، رئیس جمهور فعلی این کشور از وی خواست تا نتیجه انتخابات در کمال خونسردی پذیرفته شده و تا جای امکان از انجام هرگونه خشونت و ناامنی در این کشور خودداری شود.

801

کد خبر: 824782

وب گردی

وب گردی