30 مرکز جامع خدمات بهزیستی در کشورایجاد شده است/بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است

رییس سازمان بهزیستی گفت:خبرنگاران در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهمی ندارند اما می توانند شرایطی را در جامعه ایجاد کنند و واقعیت ها را بگویند و با ارائه توصیه و راهنمایی‌های خود تغییر نگرش در حوزه‌های اجتماعی به وجود بیاورند.

به گزارش ایسکانیوز انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار در سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به اینکه به حمایت رسانه‌ها نیاز داریم تا مشکلات جامعه هدف را انتقال دهیم؛گفت: در قانون احکام دائمی، بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شده است.

بندپی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: در ماده ۷۵ این برنامه موضوع اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیت‌ها، ماده ۸۰ در حوزه سلامت اجتماعی و همچنین پنج آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق‌، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی برای بهزیستی تکلیف قرار داده شده است که شیوه نامه اقدام و عمل نیز دارد، بهزیستی تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیشتر از تعهداتش درمورد اورژانس اجتماعی عمل کرده گفت: در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده ۱۴۰ اورژانس در کشور مستقر شود که اکنون تعداد آنها به ۱۵۰ رسیده و ۳۰ مرکز جامع خدمات بهزیستی نیز راه‌اندازی خواهدشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه اعتیاد، خانه‌های امن، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و شیوه‌نامه اجرایی و نحوه نظار عملیاتی شده است .

بند پی به اعتماد مجلس و دولت به سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته اند و ما هم به این اعتماد پاسخ می دهیم .

وی افزود: برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمره‌گذاری به ما نشان‌دهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشوربا تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی مانند بهزیستی برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته گفت:در سازمان بهزیستی در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاه‌هایی بوده‌ایم که نمره بالاتر از سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم و نمره قبولی ما بین ۱۹ و ۲۰ است.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 824864

وب گردی

وب گردی